Geneest een brandwonde?

Zo'n 10 dagen geleden gebruikte ik een warme kersenpittenkussen voor mijn rug, maar ik heb op een gegeven moment blijkbaar per ongeluk (pas later gemerkt) dat ik het rechtsreeks op mijn rug heb gedaan waardoor ik pas enkele dagen later bruine plekjes heb gemerkt op mijn rug, vermoedelijk brandwondes.

Ik heb dit ook laten zien aan mijn huisarts, ze zei dat ik daar voorzichtig mee moet zijn maar verder heb ik daar niks voor gekregen als behandeling.

Ik smeer er nu elke dag calendula zalfje op en ik neem extra aminozuren zoals L-arginine en Cysteine voor weefselherstel maar ik merk weinig verschil...

Mijn vraag is; zal mijn huid nog herstellen of zullen die bruine plekken nooit meer verdwijnen?

Indien het blijvend is, welke andere opties heb ik dan nog om die vlekjes weg te krijgen? (Laserbehandeling of iets dergelijks?)

:(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het duurt een tijd, maar lichte brandwonden herstellen volkomen. Mijn achterbenen waren een paar jaar geleden na een lange wandeling met de zon in de rug behoorlijk verbrand, met de volgende dag dikke blaren, maar er is helemaal niets meer van te zien. Er moet nieuwe huid groeien, dat gaat heel geleidelijk. Daarna gaan de plekken jeuken en komt de oude huid eraf.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Brandwonden kunnen wel verdwijnen maar vaak niet op korte termijn.
Soms hoor je dat zalfjes, olie etc. helpen zoals Bio Oil (ik heb er zelf geen ervaring mee)
Kijk in de link of daar iets staat waar je iets mee kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scarban is een goede optie voor littekens van brandwonden.
Je kunt deze op recept krijgen via huisarts.
Wel met een zn formulier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen nood die gaan zeker weg. Ik heb brandwonden gehad van 1e tem 3e graad op diverse plaatsen door een kortsluiting en dan het ioniseren van de lucht.
Veelvuldig Flammazine zalf leggen help tegen de pijn en infecties maar ook hydrateert het de huid waardoor die vlugger hersteld.
GEEN cosmetica producten gebruiken want die bevatten altijd aromatische additieven.

Bepanthol is een zalf welke ook zeer hydraterend werkt een véééél goedkoper is dan al die cosmetische dure rotzooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling op de andere antwoorden, als een brandwond open is dan doe je er helemaal niets op.
Als de brandwond niet open is dan zijn alle genoemde zalfjes ongetwijfeld goed.
Als je het goed behandeld, dus open wond-- geen zalf, niet krabben het zal namelijk wel gaan jeuken als het aan het genezen is dan zal je er naar verloop van tijd niets maar aan zien.