Bestaat er een shampoo, voor gekleurd,droog haar dat heel jeukerig aanvoelt zonder sls, parabenen , en siliconen ?

Ik heb heel droog haar door ontkleuring , en merk dat ik veel jeuk krijg op de hoofdhuid .. ziet er ook heel droog uit . Dus ben ik nu op zoek naar een natuurlijke shampoo zonder al die troep in ... maar wel ene die mijn haar niet nog droger maakt ( vb Chi ).

11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Yes to... heeft 3 varianten, yes to carrots (voor normaal tot droog haar), yes to tomatoes (voor meer volume) en yes to cumcumbers (voor gekleurd haar en/of gevoelige hoofdhuid). Ook verkrijgbaar bij de tuinen. Allemaal zonder SL(E)S, parabenen, minerale oliën en silicone. (Als je er een conditioner bij neemt moet je niet die van carrots nemen, daar zit een klein beetje silicone is, tenminste de oude versie, de nieuwe weet ik zo niet, voor het geval dat je dat wil vermijden) Voor je budget: ze zijn 7 euro voor een grote halve-liter fles! Op internet zou je ze goedkoper kunnen vinden (maar dat terzijde.)
Ik gebruik de carrots versie (de andere wil ik ook nog proberen) en ik merk dat mijn hoofdhuid een stuk minder geïrriteerd/jeukerig is, en dat mijn haar een stuk zachter en minder pluizig is geworden. (Ik heb het idee dat de shampoo je haar echt voedt)

Je zou ook nog de shampoos van weleda of Dr organic kunnen proberen (ook de tuinen). Maar hier heb ik geen ervaring mee. (De tuinen heeft waarschijnlijk ook nog andere shampoos zonder allemaal 'troep', en in de winkel kunnen ze je ook verder helpen)

Als je iets dichterbij zoekt (de tuinen zit niet overal), dan kun je ook nog Neutral proberen, (ook geen parabenen, silicone, minerale olieën en parfum) maar wel SLES helaas. Deze vind ik zozo zachter dan reguliere shampoos, en de conditioner ervan is ook zonder silicone. (Je hebt ook nog dermolin, hier heb ik geen ervaring mee.) Verkrijgbaar bij de drogist (Kruidvat, etos, etc.)

Ik had laatst iets gelezen over een nieuwe lijn van l'oreal. Everpure heet hij, en heeft shampoo zonder SLES en conditioner zonder silicone. Misschien kun je hier ook even naar kijken. Maar het is geen natuurlijke shampoo, dus waarschijnlijk wel nog parbenen en purfumstoffen e.d.

Succes met het zoeken naar een juiste shampoo voor jou haar. Het is een kwestie van proberen wat voor jou goed werkt. Misschien nog een tip: waarschijnlijk moet je haar aantal wasbeurten wennen aan de nieuwe shampoo. Aangezien jou hoofdhuid gevoelig is en je haar droog zal je eraan moeten wennen. Dus geef het 4-5-6 wasbeurten de kans. In het begin kan je haar bijvoorbeeld droog aanvoelen, dat had ik ook met de carrots shampoo, maar nu is dat helemaal niet meer en voelt mijn haar juist fijn aan.

Toegevoegd na 7 minuten:
SLES ligt trouwens dicht bij SLS. In de Yes to.. shampoos zit Sodium Coco-Sulfate wat veel milder is dan SL(E)S. Zie link voor info over sulfaten, er staat een lijstje bij welke wel mild zijn en welke hard zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik gebruik zelf kalmerende shampoo van Vichy tegen de jeuk, zie hieronder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sls?
voor zover ik kan vinden wel.
Yes for carrots: best goed en betaalbaar
Weleda: goed en best duur

Ik zou ook een natuurlijke olie gebruiken.
Ik heb goeie ervaring met kokosolie.