word je huid minder bruin door ontharingscrême?

ik heb nu een bruine huid, maar dat verdwijnt snel bij mij, nu wil ik mijn benen ontharen met crême, maar word je huid dan sneller wit??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Het zal er wellicht ook van af hangen welk product je gebruikt doch in wezen heeft een degelijke ontharingscreme geen duidelijk zichtbare invloed op het bruinen.
Heel goed naspoelen, enkele uren wachten voor het zonnen en bruinen maar ;-)

Bij de ene mens blijft de bruine kleur nu eenmaal langer dan bij de andere en de hormonenwerking speelt daar ook een rol in.

Tot pakweg mijn 35e bruinden mijn benen heel slecht. Het was alsof mijn boven en onderlichaam niet echt bij elkaar hoorden, zoveel verschil zat er op.
Ik gebruikte toen een product om het extreme kleurverschil wat weg te werken.
En raar maar waar, op een gegeven moment verdween dat bizarre fenomeen. Blijkbaar ben ik niet de enige waarbij zich dat vanzelf hersteld heeft.

Indien je direct na het ontharen gaat zonnen dan is de kans op sproetvorming groter. Vandaar dat het vaak aangeraden wordt om na het ontharen enkele uren te wachten vooraleer je gaat zonnen.

Anyway, Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat zit er wel in! Ontharingscreme is behoorlijk chemisch en je bruining zit alleen in je bovenste huidlaag, hele grote kans dat je die mee exfolieert!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het bruine van je huid zit in de bovenste laag. Dit was je er ook (gelijdelijk) af. Ontharingscreme heeft hierin hetzelfde effect als zeep.

Eventueel kun je na het ontharen een zelfbruiner gebruiken om je bruine kleur vast te houden.