Welke gezichtskenmerken maken iemand schattig en welke maken iemand sexy?

Er is wel vaker onderzoek naar gedaan geloof ik. Iemand word bijv. sneller als schattig gezien met grote ogen. Welke kenmerken zijn er nog meer voor iemand met een schattig gezicht en voor iemand met een sexy gezicht?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat verschilt per persoon en per regio van de wereld
Amadea
8 jaar geleden
Precies. Het is mij een raadsel waarom mannen een vrouw die een beetje loenst vaak zo aantrekkelijk lijken te vinden. Om maar niet te spreken van die opgepompte borsten die sommigen zich laten aanmeten...

Antwoorden (1)

Sexy wordt niet alleen op basis van een gezicht bepaald, sexy omvat het hele lichaam. Schattig wordt doorgaans bij kinderen gebruikt (grote ogen, bolle wangen etc.).
Wel kan een gezicht knap of mooi zijn, dit wordt bepaald aan de hand van de symmetrie. De meeste gezichten zijn asymmetrisch, d.w.z. de ene helft is anders dan de andere helft.
Je kunt de symmetrie van je eigen gezicht bepalen door een foto (en face = recht van voren) te nemen. Zet de foto op je computer en dupliceer deze. Print de ene foto uit zoals die is genomen, print de andere m.b.v. een foto-bewerkingsprogramma in spiegelbeeld uit. Knip van beide foto's het gezicht exact door midden. Leg de rechterhelft van de ene foto tegen de linkerhelft van de andere (spiegelbeeld) foto en doe datzelfde met de 2 andere helften. Heb je op de ene foto een smal gezicht en op de andere een breed gezicht, dan ben je niet symmetrisch (zoals velen).
Dat een symmetrisch gezicht als mooi, knap of perfect wordt gezien, stamt nog uit de oermens, iemand met een symmetrisch gezicht wordt gezien als gezond en met goede genen, dus goed voor nakomelingen.