Hoe weet een zelfbruiner hoe bruin je bent?

Zodat je bij het smeren niet ineens 5 tinten bruiner bent, of lichter nadat je het smeert als je al in de zon hebt gebruind bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat weet het product niet, er zijn zelfbruiners die een lichte en donkere variant hebben, bijv Nivea en Dove, bij de andere zal je het resultaat moeten afwachten, goed scrubben voor gebruik en de zelfbruiner dun en gelijkmatig aanbrengen geeft over het algemeen een niet overdreven bruin resultaat, door meerdere lagen aan te brengen wordt je donkerder. Ben je bang voor een te donker resultaat, meng de zelfbruiner dan met bodylotion of dagcreme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfbruiner gaat een chemische reactie aan met je bovenste huidcellen, het percentage DHA in de zelfbruiner bepaalt hoe bruin je word. Er zit natuurlijk wel een maximum aan hoe bruin je kunt worden.
Als je al bruin bent, gebruik je een selftan met een hoger percentage DHA, een bodylotion met een vleugje zal dan niets uitrichten. Je word er niet lichter van, maar het helpt ook niets.