Hoe bescherm je je huid wanneer je je haar verft?

Hoe voorkom je (verf)vlekken op je gezicht, je oren..... En hoe haal je ze eventueel weg?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik vet mijn oren en haarlijn flink in met vette creme. wat je knoeit kan je dan zo met wat keukenpapier wegvegen.

Door een beetje vaseline op de haargrens te smeren en je oren. Als er toch verf op de huid zit, kan je het eventueel weg krijgen met een beetje jif. (tip van kapper) Maar natuurlijk niet te hard over de huid heengaan.

Meteen na het verven ( nog voor dat je alles opruimt) of evt halverwege ( als je langzaam verft) met wc papier met warm/ heet water alles weg poetsen.

Je hebt al goede om ze te voorkomen (crème gebruiken) maar om ze evt te verwijderen , AS ! Ja AS van een sigaret . Dat is koolstof en dat werkt prima evt mengen met wat crème . Succes.

Ik verf mijn haar al 45 jaar en ik heb nog nooit iets gebruikt om mijn huid "te beschermen" of om verfvlekken op mijn huid te voorkomen. Het enige wat ik doe is, zodra de verf in mijn haar zit, de huid schoonpoetsen met een warm washandje. Ik vraag mijn man om mijn nek te controleren en die poetst daar eventuele vlekken ook zo weg, met een warm washandje, zonder zeep of wat dan ook. Zeker de moderne haarverven pakken heel slecht op de huid. Dus als je dat snel genoeg doet, dat wegpoetsen, heb je nooit last van achtergebleven vlekken.

Vet je huid in met uiercreme of vaseline. Mocht je toch in de fout gaan, bij de kruidvat ligt tussen het haarverf, zogenaamde haarverf doekjes. Die verwijderen makkelijk de haarverf op je huid. ik heb ook wel eens gehoord dat as helpt, maar dat lijkt me een vies idee.. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100