Hoe bescherm je je huid wanneer je je haar verft?

Hoe voorkom je (verf)vlekken op je gezicht, je oren..... En hoe haal je ze eventueel weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoofdhuid bescherm je door je haar niet direct voor het kleuren te wassen...je hoofdhuid is dan wat vettig en dat vormd een beschermlaagje zeg maar......dit kan irritatie voorkomen van je hoofdhuid. Tegen de vlekken zijn alle antwoorden al gegeven....vandaar een reactie {^_^}

Antwoorden (6)

ik vet mijn oren en haarlijn flink in met vette creme.
wat je knoeit kan je dan zo met wat keukenpapier wegvegen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
..Ik gebruik nu Nivea, soms Vaseline. Wel omslachtig allemaal, hoor! Zeg, vallen er bij jou ook haren uit door ze te verven? En groeien ze weer bij?
Rieneke1
11 jaar geleden
nee, maar ik verf met plantaardige haarverf.
chemische verf moet je niet te vaak gebruiken, en zeker niet als je kwetsbaar haar hebt. en ja, het is een heel gedoe dat verven ;)
Door een beetje vaseline op de haargrens te smeren en je oren. Als er toch verf op de huid zit, kan je het eventueel weg krijgen met een beetje jif. (tip van kapper) Maar natuurlijk niet te hard over de huid heengaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meteen na het verven ( nog voor dat je alles opruimt) of evt halverwege ( als je langzaam verft) met wc papier met warm/ heet water alles weg poetsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus. +
Dat is eigenlijk wat ik ook zeg.
Maar toen had ik dit nog niet gelezen. Gewoon op tijd de nog natte vlekken wegpoetsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, volgens mij moet ik dat proberen. Maar wrijf je dan niet het aangebrachte vetlaagje weer weg en de verf juist dieper in je huid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor je haalt het gewoon van je huid af..
Maar je niet te lang wachten,
En veel water gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus !
Je hebt al goede om ze te voorkomen (crème gebruiken) maar om ze evt te verwijderen , AS ! Ja AS van een sigaret . Dat is koolstof en dat werkt prima evt mengen met wat crème . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Deze wou ik ook zeggen, klopt helemaal...maar dan moet je natuurlijk wel roken :-)
Ik verf mijn haar al 45 jaar en ik heb nog nooit iets gebruikt om mijn huid "te beschermen" of om verfvlekken op mijn huid te voorkomen.

Het enige wat ik doe is, zodra de verf in mijn haar zit,
de huid schoonpoetsen met een warm washandje.
Ik vraag mijn man om mijn nek te controleren en die poetst daar eventuele vlekken ook zo weg, met een warm washandje, zonder zeep of wat dan ook.

Zeker de moderne haarverven pakken heel slecht op de huid.

Dus als je dat snel genoeg doet, dat wegpoetsen,
heb je nooit last van achtergebleven vlekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Zo deed ik het ook altijd, werkte inderdaad prima!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
Vet je huid in met uiercreme of vaseline.
Mocht je toch in de fout gaan, bij de kruidvat ligt tussen het haarverf, zogenaamde haarverf doekjes. Die verwijderen makkelijk de haarverf op je huid.

ik heb ook wel eens gehoord dat as helpt, maar dat lijkt me een vies idee..

Succes!