Tijdens het douchen vond ik zwarte dingetjes in mn haar, wat zou dit kunnen zijn?

Ze zijn groter dan luizen, en jeuken ook minder. Ze zijn ong 3mm en zwart met een beetje doorzichtig. Je kamt ze er makkelijk uit met een luizenkam.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb nu ook kleine bultjes op mijn hoofdhuid en jeuk in mn nek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dingetjes? Leven de dingetjes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar deze zaten echter in het haar, dus nog niet op de huid, een teek die zich nog niet volgezogen heeft is niet erg groot, 3mm zou goed kunnen. En doordat het onder de douche was kunnen ze er door het water wel donkerder uit gezien hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Foto graag voor een goed antwoord op je vraag.
Amadea
11 jaar geleden
Wáren het wel beestjes? Of misschien gewoon zaaddoosjes van een of andere boom of struik?

Antwoorden (2)

Ik wil je niet ongerust maken, maar weet je zeker dat je afgelopen dagen niet ergens in een bos / weiland / andere grasrijke plaats geweest bent? Anders zouden het misschien wel eens teken kunnen zijn. Als je ze er inmiddels uitgeborsteld hebt en er verder geen last van hebt lijkt alles me verder in orde, maar mocht je je de komende dagen ziek gaan voelen (moe, koude rillingen, overige griepachtige klachten) en verschijnt / verschijnen er daarbij nog een of meer rode kringen op je huid, sla dan onmiddellijk alarm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zijn het bedwantsen - Cimex lectularius

4 tot 5 mm lang.
Ze zijn ovaal en sterk afgeplat. Hun poten zijn goed ontwikkeld, maar ze hebben geen vleugels.
Hun snuit is aangepast om te kunnen prikken en zuigen.
Rood tot bruin van kleur.

Levenscyclus

Wijfjes leggen 200 – 500 eieren. Nimfen vervellen 5 maal. Onder 15 graden geen ontwikkeling.

Gewoonten

Voeden zich met menselijk bloed. Kan ruim een half jaar zonder voedsel.
Schuilen in naden en kieren, bedhoofdeinden en achter behangpapier, gebroken pleister, lichtschakelaars, onder tapijten en achter plinten enz.
Bedwantsen zijn nachtdieren.