In een nagellak zit een component dat de lak vloeibaar maakt, metname in de sneldrogende. Door dit te koelen zal de dit oplosmiddel minder snel verdampen bij opening en blijft de nagellak dus langer goed, omdat hij iets minder snel dik wordt.

Zet je het potje in de zon en maakt het dan open, dan heeft de koelkast geen zin meer gehad.

Hoeveel langer de nagellak meegaat is ook nog niet aangetoont en bovendien kan je kleur aangetast worden en koude nagellak droogt minder snel op je nagels. Of er andere nadelen zijn weet ik niet.

Op de tips van degen die hier boven gereageerd heeft wil ik nog toevoegen: na sluiten het potje even even schudden, net als bij verf is de pot dan luchtdicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

HOE BEWAAR JE NAGELLAK HET BESTE? DE TIPS

-Bewaar je flesjes in verticale positie: zo zullen de componenten van de lak minder snel gaan scheiden

-Nagellak heeft een houdbaarheidsdatum van ongeveer een jaar en half, daarna wordt hij plakkerig

-Iedere keer als je je nagels lakt verwijder je de aangekoekte nagellak aan de hals van het flesje: zo sluit het flesje zich luchtledig en wordt hij minder snel plakkerig

-Bewaar de nagellak op een koude, droge plaats. Een warme omgeving kan de kleur vervormen, en de componenten zullen zich gaan scheiden

-Sommige mensen beweren dat je nagellak beter in de koelkast kan bewaren, al zijn wij niet overtuigd van deze theorie: kleuren zullen vervormen en de textuur zal veranderen