Word je minder bruin als je jezelf insmeert met zonnebrand?

Ik smeer mezelf altijd goed in als ik in de zon ga leggen om mijn huid te beschermen. Maar is het zo dat je minder bruin wordt als je zonnebrand gebruikt? Zijn er speciale zonnebrandcremes waar je snel bruin van wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.4K

Het beste antwoord

Nivea heeft een zonnebrand die het bruin worden versneld, Nivea protect en bronze.
Vroeger hielden de zonnebrands het bruin worden wel tegen, tegenwoordig is dat niet meer zo, op de sunblockers na, smeer je dus gerust in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (3)

Ja, je wordt minder snel bruin met een zonnebrandcreme maar je verkleint vooral de kans dat je je verbrandt en dat is waar het om gaat. Verbranden is zo ontzettend slecht voor je huid en dat wil je voorkomen en daarom gebruik je zonnebrandcreme.

Toegevoegd na 4 minuten:
Pas op met middeltjes waar je sneller bruin van wordt, er zit heel veel kaf onder het koren maar de nivea van hierboven is wel veilig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met zonnebrand word je inderdaad minder snel bruin, maar wel veiliger! Je verbrand niet (als je de juiste factor gebruikt) waardoor je bruining veel langer mooi blijft. Er bestaan wel snelbruiners die de melanineproductie van de huid stimuleren, bijvoorbeeld van Lancaster of Collistar.

Ps: het is echt heel belangrijk om zonnebrand te gebruiken, ook om veroudering van je huid tegen te gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonnebrandlotion is heel belangrijk. Dit weten we allemaal. Je wordt er niet per se mínder bruin van, maar langzamer bruin.
Er zijn geen zonnecrèmes waar je snel bruin van wordt. De SPF (sun protection factor) verhindert dit.