Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een alternatief middel voor verwijderen oogmake-up?

Ik gebruik zelden make up. Nu heb ik dat gisteren gedaan maar geen reiniger in huis. iemand een goed alternatief (niet prikkend graag)?

Toegevoegd na 10 minuten:
ha, bedankt, nou durf ik de deur tenminste uit straks ;))

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

je kan er voor nood ook wat hand- of gezichtscreme voor gebruiken.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
wat creme (gezichtscreme, zalf, o.d.) rond je ogen smeren en met washandje er overheen, zo deed ik dat ook wel eens, heb standaard altijd zo'n potje zwitsal baby zalf in de douche staan dat smeerde ik dan onder mn ogen als ze zwart waren van de mascara :P en dan veegde ik het zo eraf met een washandje, en daarna nog ff goed met water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon een washandje met warm water en zeep..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oogmakeup zoals mascara en eyeliner gaat het beste weg met makeup remover op oliebasis. Zelf heb ik dit ook niet in huis, ik gebruik meestal gewoon zonnebloemolie. Een klein beetje op een wattenschijfje, en de makeup is zo weg. Daarna met wat lauw water afspoelen anders blijft het zo vettig, haha.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het geen waterproof is, helpt warm water ook gewoon. Heb je niet eens zeep voor nodig. Als het waterproof is, heb je iets nodig op olie basis. Bij mij heeft zwitsal babyolie ook eens goed geholpen. :)
(Lees meer...)
11 jaar geleden
xilu
11 jaar geleden
heb ik het nog nooit mee geprobeerd, maar je kan het altijd proberen. Babybillendoekjes zijn zacht voor de huid dus mocht het niet werken, kan je er meestal niet eens wat aan overhouden
Een wattenschijfje iets nat maken en daarop uierzalf smeren. Daarmee krijg je alle make up van je gezicht, en je huid wordt er ook nog mooier van. Wat wil je nog meer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Olijfolie, pindaolie, amandelolie... noem maar op! Als het met water niet weggaat, doet het dat wel met olie. Even erop leggen/voorzichtig aandrukken voor een paar seconden, dan kun je het zo wegvegen. Daardoor werken al die vettige crèmes ook :) Maar pure olie scheelt je het contact met onnodig aggresieve ingrediënten uit die crèmes rond je dunne huid in dat gebied, en maakt je huid even zacht!

Toegevoegd na 1 minuut:
erop leggen ---> een watje met olie erop leggen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sluit me bij m'n voorganger aan: olijfolie. Dit is bovendien iets dat bijna iedereen wel in huis heeft. Ik gebruik dat wel als ik onverwacht ergens anders slaap waar geen makeupremover is.

Uierzalf werkt misschien ook, maar wie heeft dat in huis?

En heeel misschien, gewoon omdat het vet is, werkt
boter/margarine ook wel. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar hoor graag ervaringen van anderen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas op met alle op middelen op oliebasis, als deze olie in het oog komt gaat die drijven op het oogvocht. Dit kan gevaarlijk zijn omdat de verontrontreinigde olie zo in de traanbuis kan komen. Gevolg oogontsteking!
Gebruik dan liever warm water met gewone zeep op een washandje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Babydoekjes, babyolie, dagcreme + natte washand, onder de douche (ogen dicht!) met douchegell, groene zeep, vasaline.

Vanalles! Het zal waarschijnlijk niet zo goed werken als reinigingsdoekjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding