Groeit lichaamshaar sneller en stugger nadat deze geschoren of geknipt is?

Zo ja, hoe komt het dat de haren sneller en dikker terug komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, haar groeit niet sneller nadat het geschoren of geknipt is en het komt ook niet dikker terug.

Nee dit is een fabeltje! Na het scheren voelen de nieuwe haren wel dikker en stugger aan, maar dit komt alleen doordat ze hun fijne puntjes kwijt zijn. Je haren groeien bij de wortels, waarom zou het ineens harder gaan groeien als je het knipt? Het lijkt na een knipbeurt wel vaak voller en het ziet er gezonder uit, maar niet langer!

Bedoel je met lichaamshaar, de haren op armen, benen, oksel, bikinilijn? Mijn ervaring is dat wanneer ik de haartjes op 1 van deze plekken geschoren heb, ze donkerder terugkomen en stugger lijken. Het aantal donker haren worden er meer als je niet precies op dezelfde plek scheert. Als je bv bikinilijn scheert zul je de eerste keer een "rijtje haartjes wegscheren", de haartjes naast het"rijtje"zijn zachter en lichter, ga je de volgende keer over het lijntje heen en scheer je nieuwe haartjes mee, komen deze ook donkerder terug. Zo wordt de plek dus groter. In plaats van scheren, harsen of epileren kun je kiezen voor laserontharing. Het duurt een aantal behandelingen. Je bent wel voorgoed van de haartjes af (soms is herhaling na een jaar nodig) Het is vrijwel pijnloos en wordt in meeste gevallen door je ziektekostenverzekering vergoed tot een bepaald bedrag, kijk eerst na de voorwaarden, dit is voor iedere verzekering anders. Ik krijg b tot 500 euro per jaar vergoed. Behandeling kost 50 euro per keer en afhankelijk van de hoeveelheid en soort haar (donker of lichter, lichter is moeilijker) duurt de totale behandeling 6x met een tussentijd van 6weken. Ik ben er zeer tevreden over.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100