Groeit lichaamshaar sneller en stugger nadat deze geschoren of geknipt is?

Zo ja, hoe komt het dat de haren sneller en dikker terug komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Nee, haar groeit niet sneller nadat het geschoren of geknipt is en het komt ook niet dikker terug.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flauwe minnen, gewoon een goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het ook helemaal niet eens met de minnen,is alleen jammer dat je niet omschreven hebt waarom dat dan zo is.
Verder klopt het antwoord!!
Nee dit is een fabeltje!

Na het scheren voelen de nieuwe haren wel dikker en stugger aan, maar dit komt alleen doordat ze hun fijne puntjes kwijt zijn.

Je haren groeien bij de wortels, waarom zou het ineens harder gaan groeien als je het knipt?
Het lijkt na een knipbeurt wel vaak voller en het ziet er gezonder uit, maar niet langer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wanneer je het over haren op je hoofd hebt, is het wel fijn dat het voller en gezonder uitziet, verder op je lichaam.....kan me niet voorstellen dat daar iemand op zit te wachten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ rebe waar is dit een reactie op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op jou antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké,het lijkt mij ook niet fijn maar we hebben ons lichaam niet zelf gemaakt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, daarom zijn er hulpmiddelen om het toch mooier te krijgen en dan bedoel ik niet je lichaam verbouwen ;-)
Bedoel je met lichaamshaar, de haren op armen, benen, oksel, bikinilijn?
Mijn ervaring is dat wanneer ik de haartjes op 1 van deze plekken geschoren heb, ze donkerder terugkomen en stugger lijken. Het aantal donker haren worden er meer als je niet precies op dezelfde plek scheert. Als je bv bikinilijn scheert zul je de eerste keer een "rijtje haartjes wegscheren", de haartjes naast het"rijtje"zijn zachter en lichter, ga je de volgende keer over het lijntje heen en scheer je nieuwe haartjes mee, komen deze ook donkerder terug. Zo wordt de plek dus groter. In plaats van scheren, harsen of epileren kun je kiezen voor laserontharing. Het duurt een aantal behandelingen. Je bent wel voorgoed van de haartjes af (soms is herhaling na een jaar nodig) Het is vrijwel pijnloos en wordt in meeste gevallen door je ziektekostenverzekering vergoed tot een bepaald bedrag, kijk eerst na de voorwaarden, dit is voor iedere verzekering anders. Ik krijg b tot 500 euro per jaar vergoed. Behandeling kost 50 euro per keer en afhankelijk van de hoeveelheid en soort haar (donker of lichter, lichter is moeilijker) duurt de totale behandeling 6x met een tussentijd van 6weken. Ik ben er zeer tevreden over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op internet, hoe een haar groeit, dan zal je tot de conclusie komen dat jouw antwoord onmogelijk is, ook is 50 euro voor de laserbehandeling echt een koopje, vertel er dan bij over welk gebied je het hebt, alleen de bikinilijn, dan kan ik je wel geloven, maar een paar benen???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het helemaal met crea eens!
Ben benieuwd waar jij woont want €50,- is een prikkie,kunnen wij in het westen echt niet voor dat geld laten doen. Volgens mij is het ook nog eens zo dat het alleen door de verzekering vergoed wordt als je echt last hebt van zware overbeharing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
crea, op internet staat zovéél en jij gelooft dat allemaal, ik beschrijf mijn eigen ervaring, dus ik ben tot de conclusie gekomen dat het mogelijk is.. Vlinder fijn dat je het eens bent met crea, ik betaal 50 euro voor bikinilijn en die is bij groot. ik woon in het zuiden en krijg het vergoed via het vgz. En niet omdat ik heb aan gegeven dat ik last heb van zware overbeharing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord rebe,fijn dat vgz het vergoedt,de meeste verzekeringen doen dit echt alleen bij zware overbeharing en bij ons in het westen is alles stukken duurder,vandaar ook mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kom naar het zuiden, krijg je van mij het adres, het is bij een huidspecialist. weet niet welke verzekering je hebt en of je laserbehandeling nodig hebt, toch bij de vergoedingen van vgz met uitgebreid aanvullend pakket staat het omschreven:500 per jaar vergoeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig heb ik het zelf niet nodig,maar een kennis had veel last van overbeharing en die kreeg het van haar verzekering niet vergoed terwijl ze een uitgebreide aanvullende verzekering had (weet niet welke),vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij huisarts een machtiging vragen, voor gezicht en bikinilijn, dan wordt het vergoed. Mijn huisarts deed niet moeilijk, ik heb het zelfs via assistent gekregen, arts heeft me niet eens gezien.