Hoe verwijder je Kruidvat haarverf?

Oke nu dacht ik in deze quarantaine hoef ik toch het huis niet uit dus laat ik van mijn blonde haar roze haar maken. Nu vind ik dit een leuk idee maar ik ben bang dat ik nooit meer terug kan gaan naar mijn blonde haar. Nu ga ik het echt niet afknippen want mijn haar is mijn leven. Het is permanent rosé gold. Iemand tips??

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
3.7K
ronron1212
4 jaar geleden
Kan alleen met opnieuw verven.

Antwoorden (2)

Experimenteer je graag met je haarkleur? Tijdelijke haarkleuring is dan ideaal. Na één tot enkele wasbeurten verdwijnt de kleur vanzelf. Is de semi-permanente kleur toch anders geworden dan je gehoopt had en wil je eerder terug naar je eigen haarkleur? Dat kan! Lees hier hoe.

Wat heb je nodig?
Vitamine C-tabletten, bijvoorbeeld Kruidvat Vitamine C-1000 Tabletten
Anti-roosshampoo, bijvoorbeeld Kruidvat Anti-Roos Shampoo
Vijzel en stamper (zo een waarmee je specerijen of kruiden fijn maakt)
Stap 1: Verpulver de vitamine C-tabletten
Vitamine C geeft niet alleen een boost aan je immuunsysteem, maar werkt ook fantastisch voor het verwijderen van haarkleuring. Verpulver 5 tot 10 tabletten met de vijzel en stamper. Als je geen vijzel en stamper hebt, kun je ook de achterkant van een lepel gebruiken.

Stap 2: Mix het poeder met de shampoo
Mix de fijngemalen vitamine C met een beetje anti-roosshampoo. Meng dit tot een pasta.

Stap 3: Insmeren
Smeer de pasta in je haar. Breng het aan op de delen waar je de kleur weg wilt halen. Dit kunnen alleen de puntjes zijn of je hele haarbos.

RemoveHairDye_0299 - kopie
Stap 4: Intrekken
Laat de pasta 30 tot 60 minuten intrekken.

Tip: Kijk ondertussen een aflevering van je favoriete serie.

Stap 5: Uitspoelen
Spoel de pasta goed uit en maak je haar handdoekdroog.

Stap 6: Herhalen
Is de kleur niet helemaal uit je haar? Herhaal de stappen nog een keer. Maar doe dit pas 48 uur na de eerste behandeling. Zo voorkom je dat je haar beschadigt.

Help! Het heeft toch niet gewerkt?
Is de kleur er niet uit? Probeer dan eens bicarbonaat of soda. Net als vitamine C kunnen deze middeltjes in combinatie met anti-roosshampoo helpen de kleur uit je haar te halen.
4 jaar geleden
Van verschillende merken kun je haar ontkleurder kopen.
Het kruidvat heeft een eigen merk hiervan.
Werkt erg goed, is voor 2 tyoen haar te krijgen, voor donker en licht haar.
Moet inwerken en dan moet je heel goed spoelen. Vooral als de verf nog niet zo lang zit werkt dit mogelijk goed.
Aanvulling: het heet color remover maar is misschien niet bij elke vestiging te koop dus vooraf even bellen is misschien handig
Toegevoegd op 02 april 2020 17:15: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord