Wat is een snelle manier om je haar vet te maken?

Ik heb als ik een tijdje niet douche vet haar, en dan blijft mijn haar mooi zitten zoals ik dat wil. Naar rechts en in een boogje omhoog. Maar als ik net gedoucht heb is mijn haar superslap en ligt plat op mn hoofd. Kan ik er dan ook iets in doen dat het effect van vet haar goed nabootst? Ik dacht zelf aan wax, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen want dat heb ik nog niet. Gel behoudt niet de manier waarop ik het doe en zakt na een tijdje gewoon weer naar beneden. Maar zal wax dat niet ook doen? Omdat het het haar wat zwaarder maakt? Alle tips zijn welkom! (Ik ben een jongen, just sayin)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
2.4K
Amadea
7 jaar geleden
Insmeren met olie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bodylotion heeft ongeveer hetzelfde effect, het houdt het haar licht, maar laat wel een vettig laagje achter, wat helpt je haar in model te brengen en te houden. Mijn zoon gebruikte dat vroeger om zijn haar in model te krijgen, het werkte goed en zijn haar rook lekker fris.
Ivana
7 jaar geleden
Ik doe het ook met bodylotion omdat mijn haar zo droog is. Gaat prima. Je kan het ook doen met gezichtscrème, maar dan moet je je handen eerst iets vochtig maken.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Koop een goede wax of gel.
Ik heb (als vrouw) een deel van mijn haar in stekels recht omhoog staan. Ik gebruik daarvoor een duurdere gel van L'Oréal (studio line invisible) of als ik geen stekels wil maar meer een borstel effect wax ook van L'Oréal. Dan de techni art stiff paste. Die wax is vrij duur en niet in de supermarkt te koop maar je hebt maar zo weinig nodig dat ik een half jaar met een potje doe. Die goedkope troep werkt gewoon niet!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartstikke bedankt iedereen, ik ga het even proberen!

Antwoorden (3)

Je kan een druppel plantaardige olie pakken en dat in je haar smeren. Castor olie is voedend voor het haar mits het aangebracht word op de hoofdhuid, op het haar zelf heeft het geen effect, en is dus beste optie aangezien het het haar vet maakt en voed. Bij o.a. de Holland & Barrett zijn flesjes plantaardige olie te koop inclusief castor olie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt zeker wax uitproberen. Dit is behoorlijk vettig en blijft goed plakken. Hoe lang dat goed blijft zitten, hangt een beetje van je haartype af, dus dat is lastig vooraf te zeggen. Je hebt ook wax in een oranje potje (Murray's superior hairdressing pomade). Dat is oorspronkelijk ontwikkeld voor kroeshaar, maar wordt door veel mensen gebruikt om haar in model te brengen. In de jaren 90 gebruikten veel jongens dit en was het veelvuldig verkrijgbaar bij drogist en supermarkt. Ik zie het nu bij Bol, maar geen idee waar het nog meer te koop is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Scheerschuim.... Schuim, niet de eerst gel daarna schuim scheerschuim:)