hoe hou je krullen lang in je haar ?

ik wil graag weten of je op een manier krullen lang kan laat zitten ik heb lang dik en zwaar haar ookal maak ik pijpenkrullen binnen notime zijn ze uitgezakt ookal doe ik er haarlak in versteviger etc , nu is mijn vraag is er een manier om het er langer in te laten ? Of is er geen beginnen aan en zakt het toch zo weer uit door mijn dikke haar, heb een foto waar je me haar ziet bijgevoegd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben jij dat zelf?
En zijn die kanten kraagjes weer in?
Ik ben ze aan het maken, dus dat ziet er goed uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat ben ik
& vind t heel leuk die kanten kraagjes haha knap dat je t zelf maakt!
heb t gewoon gekocht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook lang, dik en zwaar haar. Maar bij mij blijven ze juist altijd heel goed zitten. Wellicht ligt het aan de producten die je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had heel lang (tot bh-bandje), dik en zwaar haar, moest het laten afknippen omdat ik altijd hoofdpijn had...
heb het later nog een keer laten groeien, maar geen beginnen aan en krullen in lang, dik en zwaar haar: no way!

Antwoorden (5)

Je kunt bij de kapper permanent laten zetten, dit is een chemische behandeling en dus niet goed voor je haar, maar de krullen blijven wel lang zitten.
De grootte van de krul is afhankelijk van de grootte van de wikkel, de omtrek daarvan, hoe de wikkels worden ingedraaid bepaald welke vorm de krul krijgt.

De ouderwetse haarverstevigers blijven ook langer zitten dan de moderne verstevigers, ze zijn nog te koop van Junior.

Toegevoegd na 41 seconden:
vloeibare haarverstevigers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach en de huidige permanent is ook lang niet
meer zo slecht als het geweest is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is waar en er zijn ook hele goede produkten om je permanent te verzorgen.
Als je erg steil haar hebt, en dat lijk je te hebben, is er geen beginnen aan. Het zakt onverbiddelijk uit en zeker met dik haar hebben krulspelden, papillotten en dergelijke geen zin.
Dan maar een gezellige pruik ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahah oke dankjewel voor je reactie !
Ik heb veel succes met de krul lijn van Andrelon, maar ik heb van mezelf lichte krullen, maar ook heel zwaar dik haar, en blijft vrij lang zitten.
Ik gebruik dan krul shampoo en conditener, en de krul mousse.
In jou geval zou ik dan je haren wassen met de krul shampoo, dan de conditener erin doen, na 3 min uitspoelen.
Dan met nat haar, de krulspelden erin doen, en dan fixeren met de mousse.
Bij mij geeft het mijn haar meer krul dan ik van mezelf heb, ik heb meer een pijpe slag erin, maar met die krul lijn van Andrelon, is het echt een pijpekrul.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor je gaat krullen al mousse in je (natte) haar doen en dan in krulspelden oid laten opdrogen werkt het best, daarna haarlak erin. Daarnaast is het ook handiger als je kleine plukken tegelijk krult, een kleine/dunne pluk is immers minder zwaar dan een dikkere pluk haar. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook dik zwaar haar. Met krullers of krultang wordt het in no time weer recht. Maar....ik krul mijn haren nu met de stijltang (keramisch) en die krullen blijven echt lang zitten en het gaat supersnel. Wel wat spul (John Frieda) vooraf in je haar sprayen en even wachten totdat het droog is (nooit een stijltang op vochtig haar gebruiken, anders krijg je een brandlucht in je haar). Tegenwoordig zijn er ook infrarood stijltangen te koop, die schijnen nog beter voor je haar te zijn, maar zijn nog te duur (tussen de 100 en 150 euro). Ik ga er een kopen als ze wat goedkoper worden. Dus bij gebruik van een stijltang blijven de krulllen goed zitten. Filmpjes hiervan kan je zien op youtube.