werk Biodermal Acne Creme goed te puistjee ik heb veel puistj ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook puistjes krijgen behorend bij Rosacea en daar zijn wel voedingsmiddelen be- en erkend als veroorzaker.
Ook is het zo dat cremes je poriën verstoppen en dat het middel de kwaal verergert.
Vraag een verwijzing aan naar de dermatoloog die je o.a. met antibiotica kan helpen. Bij heel erge gevallen helpt lasertherapie ook. Google maar eens op Multicare Hilversum.

Antwoorden (1)

Geen geld verspillen aan crèmetjes tegen acné, maar laat er een arts naar kijken. Maak een afspraak met de huisarts, en vraag of die je wilt doorverwijzen naar de dermatoloog.

Een dermatoloog is een huidarts, gespecialiseerd in huidziekten. Die kan jou beter advies geven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Feiten en fabels over acné:

Feiten:
Acne kan verergeren door menstruatie en zwangerschap, door stress, te veel wassen en door sommige chemische stoffen zoals vetten, teerproducten en bestrijdingsmiddelen tegen onkruid en insecten.

Fabels:
Acne wordt niet veroorzaakt door bepaalde voedingsstoffen, door te weinig wassen of door bepaalde seksuele gewoonten.

Ik kan je wel tips geven, zelfzorgadvies:
- Leef gezond: eet veel fruit, drink veel water, probeer te stoppen met roken of rook minder, zorg voor voldoende nachtrust en ga niet te veel zonnen.
- Was je twee keer per dag met lauw water en een pH-neutrale zeep. Dep de huid voorzichtig droog.
- Witte en grote puistjes niet uitknijpen.
- Niet krabben of peuteren.
- Gebruik geen make-up. Als je toch make-up wilt gebruiken, kies dan voor een hypoallergene make-up op waterbasis.
- Ga eens naar een schoonheidsspecialist of huidtherapeut.
- Zonlicht kan de ontstekingen verminderen, maar niet als er tevens sprake is van vochtige warmte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tips, behalve die van de ph-waarde. Je huid heeft ph-waarde 5,5. Als je die gaat wassen met ph-neutrale producten (ph 7!), maak je je huid minder 'zuur' en raakt'ie uit balans.
Huidverzorgingsmerken gebruiken 'ph-neutraal' als mooie slogan, maar je bereikt dus het tegenovergestelde.