Hoe werkt de droogshampoo van bijv. schwarzkoff?

Heb het zojuist voor de eerste keer geprobeerd, tot mijn verbazing werkt het nog redelijk. Er komt iets van een soort wit poeder vrij. Wat is dit? Of hoe werkt dit spul nou eigenlijk op het haar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Mijn afdeling niet, maarja (A)

Na even rondzoeken; de witte poeder blijkt talkpoeder te zijn.

Volgens LeerWiki:

Droogshampoo, ook wel bekend als dryshampoo of instantshampoo is een poeder dat je gebruikt in plaats van het wassen met shampoo en water. Ideaal voor als je even geen tijd hebt om je haar te wassen of als je haar gewoon snel vet wordt, en je het niet iedere dag wilt wassen. Het is een spuitbus met een soort talkpoeder dat het vet uit je haar absorbeert. Als je het poeder uit je haar kamt, is het weer lekker schoon.

Meer informatie vind ik niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, die van Schwarzkopf laat inderdaad witte poeder (de droogshampoo) achter en het is vrij opvallend. Om niet alles er onder te kliederen kun je het t beste in de douchekuip doen zodat je het poeder zo weg kan spoelen. Zorg ook dat je de instructies goed opvolgt. Als je te dichtbij sprays gaat bij Schwarzkopf je hele hoofdhuid eronder zitten en dat is ook niet fijn.

Wat dat betreft is die van Schwarzkopf er al jaren en eigenlijk wat verouderd. Probeer eens één van die nieuwe van Andrelon. Deze laten de witte waas/poeder niet achter. Scheelt ook weer opruimen en witte troep in je haar.

Hier een beautyblog over deze droogshampoo: http://www.whatabeauty.nl/2012/06/andrelon-droogshampoo/

droogshampoo is een soort stevige talkpoeder die het vet absorbeert en tussen de wasbeurten door prima te gebruiken is. Maar het is natuurlijk nooit het zelfde als wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind juist die van Schwarzkopf fijner dan van Andrélon, die laat (bij mij) juist meer een witte waas achter. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Verder prima antwoord, goedkoop alternatief is dus ook gewoon de talkpoeder uit een busje, wat over je handen verdelen en in je haar masseren.
Ja het werkt goed, maar lees ook bijvoorbeeld [url=http://www.glossybox.nl/aanbiedingen/droogshampoos/]hier[/url] dat het niet echt je haar wast. Het witte poeder absorbeert alleen de vettigheid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry ik ben nog niet zo goed met linken toevoegen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf heb de droogshampoo van Andrelon uitgeprobeerd, en ben hier tevreden over.
De spray maakt het haar soepel vallend, fris ruikend ( lekker geurtje! ) en maskert eventuele vettigheid.
Al met al prima te gebruiken wanneer je een dagje haren wassen overslaat.