Ik heb nogal veel gerstekorreltjes in mijn gezicht, van verschillende grootte. Hoe kan ik ze het beste verwijderen of voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gerstekorrels-wegkrijgen-voorkomen.163822

Antwoorden (7)

Je kunt het beste even naar een schoonheidsspecialiste gaan, die mensen hebben er verstand van. En zo krijg je geen infecties als je zelf iets gaat ondernemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om ze te verwijderen moet je naar een schoonheidsspecialiste gaan.
Je voorkomt ze door een voedende danwel hydraterende creme te gebruiken.
Gerstenkorrels zijn talgophopingen. Deze zijn als het ware 'gekristaliseerd'.
Ga er zelf niet aan peuteren!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook gerstekorrels op me gezicht/wangen. Ik ben naar een schoonheidsspecialist geweest waar ik een behandeling heb gedaan voor gerstekorrels/milia en het verdween door ook met crèmes te blijven smeren, help je de huid tegen te gaan en voorkom je zoveel mogelijk dat het terug keert. Je kunt een crème zoeken die op je gezicht/huidtype het beste past.

Tips: ik gebruik zelf biodermal (erg fijne crème!) je kunt ook gaan voor het merk ganier, het licht groene potje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de schoonheidsspecialiste maakt een piepklein sneetje, en wipt ze eruit.
ter voorkoming kan je wekelijks een milde scrub, speciaal voor het gezicht, gebruiken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ik doe het zelf met een steriel mesje waar je splinters er mee uit haalt. Effen het velletje voorzichtig weg halen en dan hem eruit wippen. Vaak lukt dit niet in een keer maar oefening baart kunst. daarna goed de huid schoonvegen met een tonic waar alcohol in zit en even wacht met zalf erover smeren . En klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb ook gerstekorrels en met een naaldje wat ik eerst steriel maak door het in een vuurtje te houden prik ik op de gerstekorrel
je moet wel eventjes door een laagje heen en dan wip ik hem er zo uit, daarna met een wattendoekje met tonic afvegen want er komt altijd wel wat bloed uit

maar als je geld hebt voor de schoonheidsspecialiste dan zou ik naar haar toe gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook heel lang gerstenkorreltjes gehad en meerdere malen laten verwijderen bij de schoonheidsspecialist. Sinds een maand of 4 gebruik ik een nieuwe dag- en nachtcreme en de paar kleine gerstenkorreltjes die ik alweer had zijn inmiddels verdwenen, en er zijn ook nog geen nieuwe bijgekomen. Het kan dus ook zijn dat je een creme of andere huidverzorgingsproducten gebruikt die niet optimaal zijn voor jouw huid, en dat ze daardoor blijven komen. Je zou eens goed advies kunnen vragen aan je schoonheidsspecialist (of op internet op zoek gaan) om uit te vinden welke creme het beste bij jouw huidtype past.

Het is aan te raden, want ik moet zeggen dat het mij heel goed bevalt om niet steeds die korreltjes op je gezicht te hebben!