hoe zorg ik dat mijn haar niet afbreekt?

Ik probeer mijn haar lang te laten groeien maar het breekt af. Ik heb al ooit een erg lang stuk van mijn haren afgekipt maar dit mocht helaas niet baten. Ook regelmatig bijpunten helpt niet.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik mag trouwens geen zeep, parabenen of andere schadelijke stoffen gebruiken ivm gevoelige huid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

De open deur is natuurlijk je haar goed verzorgen, van buiten maar ook van binnenuit. Dus vooral zorgen dat het niet sterk uitdroogt (bijv door een permanent), regelmatig een cremespoeling gebruiken ed.

Voor de verzorging van binnenuit. Genoeg water drinken en gezond eten, dat is goed voor huis en haar. en als je de zaak wat wilt helpen zijn en speciale vitamines voor huid en haar. Niet iedereen is het er over eens dat die echt helpen maar bij gebruik met mate zal het ook niet schaden

tot zover het positieve deel van het verhaal.

Ik ben er van overtuigt dat ieder mens een maximale haarlengte heeft. Ik had ooit heel lang haar en een wanhopige vriendin bij wie het haar heel dun en sluik was en al gespleten en brekend als ze het schouder lang probeerde te krijgen. Tegen zo'n verschil helpt echt niks, behalve je erbij neerleggen dat haar waar je op kunt zitten niet voor je is weggelegd.
Je maximum lengte varieert ook nog in je leven want zo lang als ik het ooit had, wordt het nu ook niet meer, dan gaat het inderdaad breken en splijten.

Dus om op je vraag terug te komen. Je haar breekt minder als je het goed verzorgt en niet zo lang draagt dat het tegen je maximum haarlengte aanzit.

Toegevoegd na 34 seconden:
ahum: huid en haar
11 jaar geleden
aan je leeftijd kan het niet liggen............maar lijn je misschien veel....?.....door veel te lijnen ..krijg je vaak tekort vitaminen binnen.........die echt zorgen dat je haar dunner wordt.ook föhnen........is slecht.

Toegevoegd na 44 minuten:
nog een hele goede tip is Sojamelk drinken,zie bron.
Ook spirulina bevat net als Soja melk veel vit B12
En dat is zeer goed voor o.a. je haren..........
Gezond.....en heel goed.heb hier zelf veel baat bij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel vitamines eten, en vaak los dragen, want door een elastiekje in je haar doen of klipjes gaat je haar ook sneller breken, en als je het lang wil laten groeien "vaak" naar de kapper gaan en de puntjes laten knippen.
Succes ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ook breekbaar haar, maar eigenlijk valt het nog best mee:
-ik laat het ALTIJD los
-was mijn haar op zondag, dinsdag, donderdag en soms zaterdag
-let op mijn voeding
-laat het regelmatig bijpunt (ik laat mijn haar om het half jaar bijpunten en je begint dan wel te merken dat je haar langer is)

dat is mijn methode hopelijk werkt het ook bij jou!