Waarom wordt mijn haar altijd zo droog en fijn als ik haarlak gebruik, heb wel fijn en droog haar welke haarlak zou ik het beste gebruiken ?

Mijn haar is gekleurd en telkens als ik er een beetje haarlak van op afstand 30 cm spuiten, telkens droog mijn haar en ziet er vies dan uit, maar ik moet wel wat haarlak spuiten want het is zo fijn en blijft niet liggen, maar dan wordt het hard en fijn en is precies een helm op je hoofd. Wat kan ik hier tegen doen om het niet zo fijn en droog te laten uitzien, moet altijd onder de mensen komen, kan wel geen haarlak spuiten want het is veel te fijn en blijft niet liggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Antwoorden (2)

Gebruik haarlak op droog haar, dus niet vochtig, hou minimaal 30 cm afstand, liefs nog iets meer.
Er zijn veel haarsprays voor gekleurd haar, oa Syoss en Junior hebben die nare eigenschappen die jij noemt niet, het is bijna vakantietijd, bij de drogisterijen liggen dan mini's, kleine verpakkingen voor de vakantie, koop deze eens om te testen of er iets bij zit wat je bevalt.
Vind je niets wat je bevalt, ga dan naar de kapper en laat je daar adviseren, je bent dan wel duurder uit, omdat zij je dan het kappersmerk wat zij verkopen, aan je willen verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook gewoon mousse of desnoods wax gebruiken. Ik heb het ook gehad, lak werkte niet, toen allerlei soorten mousse en eerst nog wax geprobeerd.
Uiteindelijk toch klaar met mousse.
Maar je moet wel blijven proberen en iedere keer een andere uitzoeken, als het te duur wordt aan je vriendinnen/ vrienden vragen of je die van haar/hun mag gebruiken, scheelt weer euro´s ;)
Succes !

Toegevoegd na 3 minuten:
haarlak droogt uit, dus toch beter om wax en mousse te gebruikten.