Wat is goeie gezichtscreme (dag- en nachtcreme) voor een droge (mannen) huid?

Het zal waarschijnlijk niet veel uitmaken dat het om mannenhuid gaat, maar ik heb het erbij vermeld om duidelijk te maken dat ik geen make up en dergelijke gebruik.

Op dit moment gebruik ik als dag- en nachtcreme de Tyro mannenlijn, maar deze is erg duur. Zijn er andere goede, vochtinbrengende dag-en nachtcremes verkrijgbaar, die wat minder duur zijn?

Ik bedoel ook weer niet Aldi of Lidl spul, die zijn wel erg goedkoop. Wat professioneler mag wel. Tot twee tientjes wil ik er nog wel voor betalen maar anders wordt het me te veel.

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van de Aldi komt anders wel heel goed uit de
testen.
En duurder is echt niet beter.

Het beste antwoord

Ik ben een vrouw en gebruik zelf weleda. Ze hebben ook een mannenlijn met Hydraterende Crème die zowel als dag en nachtcreme kan gebruiken. Hij is maar €10,00 dus dat is een stuk goedkoper.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nuttig antwoord, dank je wel. Het is wel 30 ml he, waar je €10 voor betaalt.. dus goedkoop is het niet. Maar de prijs is op zich nog wel te doen, als het de prijs waard is. Dit is gewoon bij de drogist verkrijgbaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik ook al jaren Weleda - de hydraterende amandelcrème - en die is heerlijk zacht voor je huid. Er zitten geen agressieve chemische stoffen in, alles is op puur natuurlijke basis. Ik vind de crème vrij prijzig, maar je doet heel lang met een tubetje omdat je per keer maar heel weinig nodig hebt. Goeie tip Daisy! Verkrijgbaar bij De Tuinen en natuur-/reformwinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je van mij trouwens, kom je weer iets dichterbij de 100 :)
daisy89
12 jaar geleden
Dankje, je kan het idd bij de tuinen kopen en de DA en etos hebben het ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey ik ben gister bij de etos langs geweest maar ik heb geen mannenlijn kunnen vinden. Toen heb ik gewoon een reinigingsmilk en een dagcreme gekocht van de vrouwenlijn van weleda. Maakt niet veel uit toch?
daisy89
12 jaar geleden
Nee dat maakt niet zoveel uit, ik denk dat je dan Iris Hydraterende Dagcrème hebt gekozen die is voor de droge huid. Ik hoop dat deze dagcreme je bevalt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt! Dank je wel

Andere antwoorden (6)

probeer Nivea Bodylotion

Toegevoegd na 3 minuten:
(donkerblauwe fles, 250 ml)
ik ben ook een jongen, en gebruik deze wel eens.
De precieze naam ervan is:
NIVEA Verzorgende
Body milk.
ik weet de prijs niet precies, maar deze is gewoon bij appie heijn te koop.

Toegevoegd na 6 minuten:
laat je me een keer weten of het een goede tip van me is?
Want ik vind het leuk om te weten als ik echt iemand ergens mee heb geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bodylotion voor je gezicht? hoor je geen gezichtslotion voor je gezicht te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, zou ik niet doen! Bodylotion voor je gezicht kan leiden tot irritaties/allergische reacties doordat deze meer geparfumeerd zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin! Dat we daar nog steeds intrappen. Bodylotion is een ietwat verdunde creme en die kan prima op je gezicht.
Niet alle bodylotion is sterk geparfumeerd. En die lotion weet echt niet of die op billen of wangen
terecht komt......
de creme van de ALDI is als beste getest. (geloof door Radar of Kassa)

Toegevoegd na 17 uur:
ff googlen op Aldi dagcreme en je krijgt 36.400 hits.
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan er helaas niks over vinden op internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff googlen op Aldi dagcreme en je krijgt 36.400 hits.
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat raar dat je er niets over kan vinden... Mocht je een goedkope dagcreme zoeken, dan is de antirimpelcreme Biocura van de Aldi misschien wel wat. Deze creme komt namelijk beter uit de test dan menig duur merk. En de prijs? 2 euro en 29 eurocent http://vrouw.blog.nl/beauty/2008/02/07/dure-anti-rimpelcremes-leggen-het-af-tegen-aldi-creme-2-29
Een crème die mij heel goed is bevallen is Lait Crème Concentré van Embryolisse. Online verkrijgbaar en de prijs ligt geloof ik rond de 18 euro.

Overigens is het nog wel goed om te weten of je een droge of vochtarme huid hebt, hier kan je je gezichtsverzorging dan op afstemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat is het verschil tussen droog en vochtarm dan? Bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm ja dat is nog eens een vraag! Ik ben geen expert maar zoals ik het begrijp maakt een droge huid te weinig talg aan. De huid blijft over het algemeen gedurende de dag droog aanvoelen. Een vochtarme huid maakt wel talg aan maar daar merk je niet heel veel van omdat het vochtgehalte van de huid erg laag is. Een vochtarme huid kan ook gepaard gaan met een vette huid. Als je last hebt van een vette t zone maar droog aanvoelende wangen, heb je waarschijnlijk een gecombineerde vochtarme huid. Een vochtarme huid herken je bijvoorbeeld aan dat de huid na het douchen erg trekkerig en gespannen is, ook heb je last van schilfertjes (dit laatste heb je bij een droge huid ook). Voor een droge huid gebruik je crème voor (logisch) de droge huid. Voor een vochtarme huid moet je vooral kijken naar de woorden vochtregulerend en vochtinbrengend. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet ik dus zoeken de woorden vochtregulerend en vochtinbrengend. bedankt!
Mijn opa gebruikte vroeger al Nivea Soft. Hij had op zijn 70e bijna geen rimpels en een aardig zachte huid voor zijn leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist.
Gewone Nivea is heel goed.
Gewoon de creme gebruiken die vrouwen ook gebruiken. Is een fabeltje dat mannen aparte creme nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echtniet. Grapje nee ben ik wel met je eens. Het interesseert me ook niet ook al is het een roze tube met allemaal hartjes en bloemetjes erop, als het goed voor me is gebruik ik het gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad:)
Soms lijkt het alsof het alleen maar werkt als er een heftig prijskaartje aan hangt: cremes. Toch hoor je de meest lovende verhalen over potten Nivea of een ordinaire tube Zwitsal.
Duurder is niet beter, daar zijn onderzoekers wel uit.

Mocht je een goedkope dagcreme zoeken, dan is de antirimpelcreme Biocura van de Aldi misschien wel wat. Deze creme komt namelijk beter uit de test dan menig duur merk.
Volgens de Duitse Consumentenbond zijn de dure potjes geen garantie voor rimpelvrije velletjes. Integendeel, uit hun onderzoek blijkt dat vooral de goedkopere merken beter scoorden dan de prijzige merken.

Zestien crèmes werden onder de loupe genomen. Twaalf weken lang smeerden dames hun velletje in met allerhande zalfjes. Door driedimensionele beelden werd het resultaat op de huid bekeken. Slechts zes van hen slaagden met glans.

Deze van Aldi, van Diadermine, een crème van l'Oréal en de antirimpelversie van Helena Rubinstein, [meteen de duurste in het rijtje], scoorden goed. Anders gezegd: beginnende rimpeltjes verminderden en de huid werd beter gehydrateerd.
De producten van Nivea, roc, Biotherm en Vichy scoorden slechts bevredigend.

Intussen voerden de Britten ook al tests uit met het Aldi-product, met dezelfde resultaten. De warenhuisketen zag daardoor zijn verkoop van de Biocura-producten meer dan vertwintigvoudigen. In eigen land is dat nog niet het geval.

-----------------------------
Je kunt het beste smeren wat jou het beste bevalt.
En dat kan heel goed gewoon een grote fles bodylotion zijn. Simpel spul. Mag wel degelijk ook op je gezicht.

's Avonds op tijd je gezicht schoonmaken en lekker invetten.
Als je er tegen kan mag dat zelfs gewoon met vaseline.