wat is make-up eigenlijk precies?

ik houd een spreekbeurt over make-up, nu moet ik ook de vraag: wat is make-up eigenlijk? ik vind hier niet echt een goed lang antwoord op, kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Make-up is eigenlijk: het met hulpmiddeleen van chemische of natuurlijke oorsprong verfraaien van het uiterlijk. Met name het gelaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
'Hulpmiddelen' had ik fout getypt. Sorry
12 jaar geleden
Make-up (spreek uit: meek-up) (soms ook decoratieve cosmetica genoemd) zijn verschillende middelen die worden gebruikt om er mooier uit te zien. Het gebruik ervan stamt al uit de tijd van Cleopatra en is wijd verspreid, vooral onder vrouwen in westerse landen. Ook op het toneel gebruikt men make-up (schmink), in de kunst van de grime om iemand om te toveren tot bijvoorbeeld een toverkol, maar ook om het effect van het felle licht tegen te gaan.
Zie verder ook in bron:
fremar
12 jaar geleden
Make-up is eigenlijk de Engelse naam. Als je het letterlijk in het Nederlands vertaald krijg je: maak op.

Make-up is iets dat vrouwen op hun gezicht doen om mooier te lijken. Als je bijvoorbeeld mascara gebruikt, lijken je wimpers langer en zwarter. Als je lippenstift gebruikt lijken je lippen voller en hebben ze een mooie kleur, bijvoorbeeld rood.
Sommige mensen gebruiken veel te veel make-up. Dan ziet het er niet meer mooi uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.scholieren.com/werkstukken/35953