Wat kan ik doen tegen pluizend krullend haar?

Ik heb land krullend haar maar het pluist altijd heel erg. Iemand tips voor producten die ik kan gebruiken? Of zonder natuurlijk....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn veel verschillende anti pluis producten en veel verschillende mooie krul producten ook voor het haar.

Mijn advies:

Vraag het je kapper en wees niet bang om naar een goedkoper alternatief te vragen.

Ikzelf gebruik antipluis spray van Guhl, maar bij mijn zusje helpt dit weer niet, zei gebruikt glad en steil van Andrelon.

Het is dus ook een kwestie van uitproberen.

Voor mijn krullen gebruik ik John Frieda shampoo en conditioner. Wel wat duru, maar ik heb er altijd een mooi resultaat mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Shampoo's en Conditioners

http://www.drogist.nl/shop/gezicht/haarverzorging-en-styling/shampoo/krullend-haar.htm
http://www.drogist.nl/shop/gezicht/haarverzorging-en-styling/conditioner-masker/krullend-haar.htm

Anti pluis producten:
http://www.drogist.nl/shop/gezicht/haarverzorging-en-styling/styling/serum.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Sowieso een keratine behandeling! Dat haalt al je pluis weg maar dan moet je het wel de volgende dag wassen als je je krullen wilt behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou de shampoo van John Frieda Frizz ease smooth start eens kunnen proberen deze is heel fijn bij pluizig haar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt ook om je haar te (laten) verven. Op de een of andere manier schrikt je haar hiervan. Ik doe dit 1x per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat minder met shampoo wassen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook de serum van John Frieda werkt heel goed!
Kan op droog haar en op nat haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wax in je haar kneden, of een product met olie er in gebruiken. Wel met mate, want hiervan worden je haren zwaarder. Je krijgt minder pluis, maar je krul gaat ook 'zakken'.
Verder na het wassen een goede crèmevoeding gebruiken, je haar niet droogwrijven maar droogdeppen, en vooral niet föhnen. Gewoon 'aan de lucht' op laten drogen. Niet borstelen, alleen een kam met hele grove tanden gebruiken. Niet te vaak wassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en geheime tip van oma: probeer eens Brylcreem. Raar spul, maar je haar gaat er prachtig van glanzen en je krullen blijven 'bij elkaar'. Gewoon tegen niemand vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke week een paar eetlepels kokosvet in je haar kneden en een paar uur laten zitten. De benodigde hoeveelheid hangt natuurlijk af van je haarlengte.
Na afloop je haren natuurlijk even wassen met een milde shampoo.