Kun je een open blaar beter schoonmaken met alcohol of waterstofperoxide ?

Ik heb een open blaar op me hiel, en het is is er ook een beetje rood omheen dus volgens mij een beetje ontstoken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Het beste is altijd nog 'Betadine'. Vooral bij geïnfecteerde huid werkt het het beste. Alcohol ontsmet wel even, maar verzorgt de huid verder niet. Een zalf of crème doet dit wel. Een flinke dot betadine op een gaasje/ pleister spuiten en op de wond leggen. That's all.

Toegevoegd na 4 minuten:
Betadine doodt ook bacteriën, virussen en schimmels. Is altijd goed om een tube in huis te hebben om infecties tegen te gaan.