Mijn tattoo van ca.1,5jaar oud jeukt de laatste tijd vreselijk,smeren geeft geen verlichting. Heeft iemand de gouden tip? Alvast bedankt. Gr.Claudia

De tattoo is ook dik geworden,dwz je voelt het op de huid liggen.De genezing verliep toendertijd prima.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Het zou kunnen dat je inmiddels allergisch bent geworden voor de gebruikte kleurstof. Smeren helpt niet, omdat de kleurstof zich onder de opperhuid bevindt. Ik denk dat je hiermee naar je huisarts moet. Er zijn wel anti-allergische geneesmiddelen. Als het werkelijk een allergische reactie is, kan het zijn dat je tattoo verwijderd moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nikkelallergie misschien.....
Het zou misschien kunnen dat je een muggenbult of puistje in je tattoo hebt, omdat het eigenlijk een groot litteken is reageert ie dus in zn geheel. Heb het ook een paar keer gehad. Probeer eens calendula gel te smeren, en dan in de koelkast bewaren, de kou verlicht nog extra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reactie van de huid, zoals jeuk, verdikking enz, die niet met een paar dagen verdwijnt of verergerd, is altijd een reden om aan je huisarts te laten zien.