alle kleuren, behalve donker bruin, zullen je ogen versterken, dus mooier uit doen komen, gebruik donkerdere kleuren op plekken die naar achteren moeten en lichte kleuren op plekken die naar voren moeten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bij iedere persoon anders en tis ook te zien wat je aandoet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.beautytouchstudio.be/oogmakeup1.htm

Op bovenstaande site staan goede tips!

Maak het niet te donker! Vooral met een lichte huidteint lijkt het dan op "holle ogen" zoals een doodshoofd.
Je moet jouw ogen accentueren en niet 'begraven'.
Breng eerst een lichte kleur aan over het gebied van je oogplooi tot aan je wenkbrauw.
Breng dan de mediumkleur aan op het ooglid zelf tot aan de oogplooi.
Als laatste breng je de donkere kleur aan op de buitenste ooghoeken net boven de wimperlijn tot aan de oogplooi.
Breng ook een beetje aan langs de onderste wimperlijn om een -v- hoek te maken.

Welke kleur? Bij bruine ogen kan je vrijwel alle kleuren hebben. Ik zou ze aanpassen aan mijn kleding.
12 jaar geleden
Met eyeliner of bruine oogschaduw kunnen je ogen kleiner lijken. Donkere kleuren verkleinen en lichte kleuren halen naar voren, dus vergroten. Als je bruine ogen hebt kun je het beste lichte of juist felle tinten gebruiken, zoals bv beige/lichtbruin, wit/zilver, (brons)goud/geel, lime/groen, roze/paars. Ook een parelmoerkleur en oogschaduwkleuren met heel veel glans erin vergroten je ogen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht roze ?