Is het makkelijker om donker haar licht te kleuren of licht haar donker te kleuren?

Als je een muur verft is het vaak gemakkelijker deze donker te verven (bijvoor beeld wit naar zwart). Geldt dit ook voor het verven van haar?

Toegevoegd na 11 minuten:
Oftwel, wat pakt beter donker op licht haar of licht op donker haar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

een paar tinten donkerder is makkelijker dan een paar tinten lichter, vooral het kiezen van de goede kleur is belangrijk, echter de handeling van wit naar zwart haar is bijna even veel werk als van zwart naar wit haar, wit naar zwart is voorpigmenteren en daarna kleuren, zwart naar wit is eerst ontkleuren en daarna de juiste kleur toevoegen, dus bewerkelijk is het beide en vereist ook kleurdeskundigheid, wil je echter een paar tinten lichter, dan volstaat meestal niet alleen een blondering, maar moet daar ook weer de goede kleur overheen gezet worden, wil je een paar tinten donkerder, dan is dat vaak wel met 1 product te realiseren, echter vereist in beide gevallen wel een goede kleurenkennis. Heb je dit niet, ga dan naar een kapper.

Toegevoegd na 2 uur:
hoe de kleur pakt is afhankelijk van je haarstructuur, licht haar is meestal poreuzer dan donkerder haar, maar de kleuring, of ontkleuring opent de haarschubben ook, dus licht haar neemt zonder chemische behandeling, wat een niet uitwasbare kleuring vaak bevat, beter kleur op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja , het is heel makkelijk licht haar , dmv een spoeling of verf donker te kleuren . Het is nagenoeg onmogelijk donker geverfd haar lichter te kleuren . Wat wel kan donker niet gekleurd haar 3, à 4tinten lichter te kleuren . Het wordt dan wel snel goud , of rood , qua tint . Donker gekleurd haar kan wel lichter gebleekt worden , dmv blondeer , of met haar kleur producten waar een soortgelijk bestanddeel in zit .