Ja, de risico’s die u loopt wanneer u tatoeage-inkt onder uw huid laat aanbrengen kunnen de volgende zijn:

1.het voorkomen van giftige of kankerverwekkende bestanddelen in de kleurstof van de inkt.
2.een verontreiniging van de inkt met schimmels of bacteriën, waarmee u dus een infectie in uw huid aanbrengt.
3. het optreden van een allergische reactie op de tatoeage-inkt zelf.

Toegevoegd na 53 seconden:
Ja moet natuurlijk zijn nee.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.leerwiki.nl/Is_de_inkt_van_een_tatoeage_gevaarlijk_voor_uw_gezondheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+; punt 3, zie http://www.allergie-center.nl/information.php?info_id=14

Andere antwoorden (3)

Het aanbrengen van tatoeages brengt meer risico's met zich mee dan de meeste mensen weten. Ten eerste kunnen er bij onvoldoende hygiëne of bij gebruik van besmet materiaal verschillende soorten infectieziekten zoals hepatitis (met name hepatitis C), tuberculose en hiv overgebracht worden bij het tatoeëren. In de literatuur worden enkele meldingen gemaakt van sarcoïdose of een anafylactische schok na het laten zetten van een tatoeage. Ook komt het een enkele keer voor dat de in de huid aangebrachte Oost-Indische inkt allergische reacties oproept.
Mensen met een hartziekte of diabetes wordt sterk afgeraden zich te laten tatoeëren. In de Verenigde Staten verbiedt het Rode Kruis mensen die zich minder dan een jaar geleden door een niet-professionele instelling hebben laten tatoeëren bloed af te staan. Hetzelfde geldt voor Nederland, als je je aanmeldt als bloeddonor bij het Rode Kruis of bij Sanquin mag je geen tatoeage hebben die nog geen jaar oud is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, integendeel. Het laten zetten van een tattoo ongezond. Een vreemde stof (inkt) onder je huid laten spuiten om daar voor de rest van je leven een gekleurde afbeelding te hebben staan is risicovol en kan verminking tot gevolg hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
tattoo ongezond = tatoeage is ongezond.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan tot verminking leiden als je een tattoo laat zetten door een niet professioneel iemand. Als je het bij een goede tattoo-shop laat doen die heel steriel zijn, is er niks aan de hand. En de ene persoon vind het wel mooi en de ander vind er niks aan, maar dat is ieders zijn eigen keus....toch?
Amadea
12 jaar geleden
Waar lees jij iets over dat ik zou vinden dat iemand dat niet mooi mag vinden en ervoor zou mogen kiezen, Moros? Ik geef antwoord op de vraag of het laten zetten gezond is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een tattoo wordt gezet, wordt het dan altijd onder de huis gespoten?
Amadea
12 jaar geleden
Onder de huid ja, dat kan niet anders. Of je moet een plakplaatje gebruiken, maar gaat er na een paar dagen weer af.
Ritsuka
12 jaar geleden
Op de huid heeft geen zin, doordat je huid telkens vernieuwd, zou het er snel weer af zijn.
het is niet een ''natuurlijk iets'' dus elke onnatuurlijke handeling met je lichaam is niet gezond, maar of het nu ook ongezond is voor je lichaam is weer een ander verhaal. Alles met mate en door een erkende/hygienische tattoo plaatser dan is het ook niet ongezond.