Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word je huid onomkeerbaar dunner door Benzoylperoxide en verlies je voor altijd pigment?

Ik hoor zeer goede verhalen over benzoylperoxide voor het behandelen van acné. Ik las echter dat het de huid dunner maakt en bij sommigen dun blijft als ze het niet meer gebruiken. Ook heb ik gelezen dat het pigment in de huid verloren gaat en dus niet meer terugkomt. Deze dingen zouden voor mij vervelend zijn, gezien ik graag een zonnekleurtje krijg in de zomer (met bescherming uiteraard.) Dus: zijn deze verschijnselen alleen van toepassing tijdens het gebruik van BP of ook voorgoed na het gebruik?

Alvast bedankt en groetjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hee,

Ik heb het zelf ook een tijde gebruikt, en het is waar; je verliest best wat huid elke dag. Het mag alleen niet baten. Je huid is zo opgesteld dat je buitenste laag doden cellen (hoornlaag) er sowieso al afvalt, dus als dat door BP gebeurt, is het alleen maar een versnelling. Over pigment weet ik zo even niets, misschien even vragen bij de huisarts?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding