Word je huid onomkeerbaar dunner door Benzoylperoxide en verlies je voor altijd pigment?

Ik hoor zeer goede verhalen over benzoylperoxide voor het behandelen van acné. Ik las echter dat het de huid dunner maakt en bij sommigen dun blijft als ze het niet meer gebruiken. Ook heb ik gelezen dat het pigment in de huid verloren gaat en dus niet meer terugkomt. Deze dingen zouden voor mij vervelend zijn, gezien ik graag een zonnekleurtje krijg in de zomer (met bescherming uiteraard.) Dus: zijn deze verschijnselen alleen van toepassing tijdens het gebruik van BP of ook voorgoed na het gebruik?

Alvast bedankt en groetjes.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hee, Ik heb het zelf ook een tijde gebruikt, en het is waar; je verliest best wat huid elke dag. Het mag alleen niet baten. Je huid is zo opgesteld dat je buitenste laag doden cellen (hoornlaag) er sowieso al afvalt, dus als dat door BP gebeurt, is het alleen maar een versnelling. Over pigment weet ik zo even niets, misschien even vragen bij de huisarts?