Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen tegen rode uitslag na het harsen van me gezicht?

ik heb een heel gevoelig huid en Ik wil graag een middeltje tegen rode uitslag (puistjes). ik hars me gezicht bij een beauty center (dus niet zelf) en ik vindt harsen een fijne manier en wil het ook niet met een ander manier doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ook (pure) Aloë Vera gel werkt in deze situatie zeer verkoelend en verzachtend!
Doe dit direct na het harsen op de plek en je zult zien dat de roodheid heel snel vermindert/verdwijnt.

Te koop bij o.a de tuinen of de plaatselijke drogist zal het ook vast hebben!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ga naar de drogist voor een creme? Of je kan naar de apotheek gaan voor een creme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harsen is natuurlijk best heftig,
in wezen worden de haren zo
uit je gezicht getrokken.
Dus het is best een aanslag op
je gezicht.
Zet je gezicht lekker in een vette
creme, of nog beter neem bio oil
is geweldig voor je huid.
Succes
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Vaseline werkt overal voor. Hopelijk ook voor dit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaseline sluit je huid af, dus dat zou ik niet zo gauw doen. Dan kan de warmte niet uit je huid, zodat het nog meer 'opgesloten' word.
Bij de parfumerie verkopen ze aftercare voor na het harsen, onder andere van Anastasia. Dat is een creme met kalmerende bestanddelen, die mijn huid heel goed helpt te herstellen. Je kunt voor de zekerheid ook even vragen aan de dame die jou harst of ze de hars niet te heet wil maken, scheelt enorm in irritatie op je huid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dr Bach crème werkt hier heel goed tegen roodheid zoals na het harsen.
Om de 2 à 3 uur aanbrengen is het beste het zal in het begin een beetje prikkelen maar dat gaat snel weer over.

Ook kun je bij de beauty center vragen of ze een andere hars kunnen gebruiken voor je huid, het harsen op zich hoeft geen roodheid te veroorzaken maar het kan ook aan de wax zelf liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding