Zijn het wel talgbultjes?

Ik ben er laatst achtergekomen dat ik (denk ik) talgbultjes heb, maar toen ik gibg googlen hoe ze er precies uitzagen stond er dat ze wit zijn. Die van mij zijn gewoon mijn huidskleur, zijn dit dan wel talgbultjes of iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Puistjes ontstaan als je talgklieren heel veel talg produceren. Dat hoopt zich dus op, en dan zie je puistjes. Het kan best dat de puistjes niet "rijp" zijn, en dat ze daarom niet wit zijn, maar je eigen huidskleur. Kan best dat je na een paar dagen opeens een wittig bultje ziet, dan is het dus gewoon een puistje. Het kan ook wat anders zijn, een steenpuist bijvoorbeeld, maar ik kan jou dat niet vertellen. De enige informatie die ik heb is dat jij denkt dat je talgbultjes hebt, maar dan in jouw eigen huidskleur. De huisarts kan jou vast vertellen wat het dan wel is, en wat je ertegen kunt doen/gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap denk ik wat je bedoelt, zijn het bultjes op je gezicht/gelaat (wangen)? Ik heb ze namelijk ook en ben er vaak voor na de dokter geweest. Het zijn geen puistjes!!
Ze zijn ook moeilijk uitdrukbaar toch?

Na lang zoeken heb ik ontdekt wat het is. Ik denk dat je milia bedoelt, dat zijn gerstekorrels. Hiermee kun je naar een schoonheidsspecialist die het dan voor je kan verwijderen.