Hoe kan je haarverf verwijderen?

Ik heb een maand geleden mijn haren geverfd en heb er ontzettend spijt van. Ik heb zelf donkerbruin haar en heb het blond geverfd. Zo ziet mijn haar er precies uit. http://love-aesthetics.bl...beauty-my-ombre-hair.html
En ik wil graag mijn eigen haar kleur terug. heeft iemand misschien een idee? Want ik ben nu hopeloos in de war.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (5)

geblondeerd of lichter geverfd haar kun je alleen bij de kapper weer naar je eigen haarkleur laten terug kleuren...ga je het zelf doen...dat is een groot risico..kan groen uitpakken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit begrepen dat anti-roos shampoo effectief is voor het verwijderen van kleur. In elk geval gaat een 'uitwasbare' haarkleur er veel sneller uit als je een paar keer goed met anti-roos wast. Die shampoo zorgt er immers voor dat iets dan aan je haar hecht, goed loslaat. Werkt ook bij hoofdluis, bijvoorbeeld. (Vast niet zo goed als speciale shampoo, maar je verwijdert er heel veel luis en neet mee.)

Maar misschien zijn er ook speciale ontkleurders, afhankelijk van het type verf dat je gebruikt hebt? Zit er een gebruiksaanwijzing bij, waar zoiets op staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verf wat je haarkleur lichter maakt is niet uitwasbaar...ook niet met anti roos, daar zou je het alleen nog maar lichter mee maken..je moet juist weer kleur gaan inbrengen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik moet nu maar beter naar de kapper gaan toch?
Anders loopt het helemaal uit de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja...helaas...het lichter gekleurde zal eerst voorgepigmenteerd moeten worden (kapperstermen) daarover heen doen ze de door jouw gewenste haarkleur...donkerbruin in jouw geval) kost een hoop, maar dan weet je zeker dat het goed komt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt..
Dan ga ik dat maar doen.
Is ook de beste keuze.
Bedankt ! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben blij dat je dit gaat doen...om zelf te gaan "knutselen" is echt een risico hoor..ben zelf 25 jaar kapster geweest en heb al heel wat verpeste haartjes voorbij zien komen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ai, dat wist ik niet. Sorry, en heel erg bedankt voor de aanvulling!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit...je nam iig de moeite!! :-D
En de antiroosshampoo kun je wel gebruiken als je haarkleur te donker is uitgevallen..maar heel veel effect zal dat ook niet zo hebben...
Maak je geen zorgen, die bui heb ik helaas ook gekend.
Van mijn eigen blond haar naar donkerrood.
Met deze kleur valt niets je te doen, je zal je haar van het pigment moeten ontdoen (de kleurdeeltjes) en dan opnieuw kleur aanbrengen zoals je wilt.

Je kan wel zelf experimenteren met ontkleuren enz., maar dat is niet zoals een kleurtje erin gooien.
Meid, ook al gaat het je wat kosten aan geld en uren, ga naar de kapper.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blond haar bevat weinig tot geen warmte, daarom moet je eerst warmte toevoegen om naar bruin te gaan. Als je simpelweg een bruine kleur over je blonde haar heen mikt loop je het risico dat het groen wordt.

Wat je kunt doen is eerst je haar een warme tint blond verven of gelijk voor een rode kleur te gaan, deze kleur functioneert dan als zogenaamde ‘filler’. Als je gelijk voor rood gaat, dan kan het wel zijn dat je met een redelijk rare kleur eindigt. Maar onthoud, het is een basiskleur, niet je uiteindelijke kleur.

Als er genoeg warmte in je blonde haar zit kun je gaan voor bruin. Ga dan niet teveel voor roodbruin, want je hebt immers al genoeg rood in je haar. Een extra tip is om niet gelijk enorm donkerbruin te gaan, want het is altijd makkelijker om donkerder te gaan dan lichter. Vind je het te licht dan kun je er dus altijd nog voor kiezen donkerder te gaan.

Maar het beste is toch om kleurherstellingen NIET op eigen houtje uit te voeren. Naar het kapsalon stappen is misschien wel duurder, maar een professioneel kapper zal beter in staat zijn om in te schatten hoe je het best de gewenste kleur op een VEILIGE manier bekomt. Ook is de kapper dan verantwoordelijk voor het corrigeren van eventueel ongelukkige kleurresultaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord, ik mis bij alle antwoorden alleen dat geblondeerd haar niet uitwasbaar is en dus alleen weg gaat door het eruit te laten groeien, of een kleur erover heen te zetten. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou er iemand zijn die dàt niet weet?
Dank voor de plus :)
zowiezo niet zelf proberen!
ga naar je kapper & laat hem/haar het doen.