Hoe kan ik mijn haar weer donkerblond krijgen?

Ik heb mijn haar donkerrood geverfd (1,5 mnd) geleden en ik ben het zat en wil graag terug naar donkerblond. Hoe kan ik dit het beste zelf doen en aub zonder naar de kapper te gaan daar heb ik het geld momenteel niet voor. Hoop dat iemand me kan helpen. stap voor stap te vertellen wat te doen. b.v.d

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de tijd er voor nemen.. Elke nieuwe verfbeurt een stapje lichter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kapper is niet haalbaar (zie mijn vraag)

Het beste antwoord

Men zegt dat een anti-roos shampoo de kleur wat makkelijker uit je haren wast.

Dan kun je dus een poosje gebruiken.

Goed naspoelen met kamillethee wil ook wel helpen.

Geen blondspray gaan gebruiken hoor.
Dat is zo slecht voor je haar... Normaal bij het blonderen van haar bleken ze het haar eerst en daarna sluiten ze de kleur als het ware in met verf. Met blondspray bleek je het alleen, waardoor dus de schubben open blijven staan met als gevolg dat je haar ontzettend beschadigt.
(eigen ervaring!)

Je haren donkerder verven is makkelijker dan lichter maken.
Maar als een groot deel van het rood er uit is,
dan kun je het wel opnieuw verven met een verf die een of twee tinten lichter is dan je geverfde haren.
Van donkerbruin naar lichtbruin gaat goed.

En dan na weer 6 weken neem je een donkerblonde verf, dus nog een keer een of twee tinten lichter.