Ik ben nu 16 en krijg nu al mijn eerste grijze haren, hoe kan dit?, en hoe kan ik dit oplossen/voorkomen?,

Grijze haren op jonge leeftijd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

genetisch bepaalt. Als je ouders vroeg grijs werden is dit bij jou ook zo. (of is de kans in ieder geval zeer groot)

Voorkomen kan niet, wel kan je het verbergen met haarverf.

Een oude studiegenoot was op zijn 18 ook al deels kaal. Zijn vader ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan véél oorzaken voor het voortijdig grijs worden van het haar. Ziekte, stress, arme voeding/vitamine- en mineraaltekort en sommige medische behandelingen kunnen állen verantwoordelijk zijn voor het grijs worden van het haar. Het kan óók gewoon in de genen zitten dat je haar op precies dit tijdstip in je leven grijs wordt. Als je denkt dat er een kans bestaat dat het niet erfelijk is, zou je bést overwegen om naar je dokter of dermatoloog te gaan en met hem bespreken wat de mogelijke oorzaken van jouw grijze haren zouden kunnen zijn. Als je niet aan een medisch probleem of een voedingsprobleem denkt, dan is je béste toevlucht een haarkleuring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voorkomen kan niet. als het grijs moet worden dan wordt het grijs. punt uit. je kunt het effect alleen laten verdwijnen door of je haren te verven of af te scheren. dan zie je het namelijk niet.
er is nog een mogelijkheid om er mee om te gaan: gewoon laten gebeuren.
Ik weet het, iedereen zegt dat het oud maakt. Maar ik heb me nog nooit iets aangetrokken van wat "iedereen zegt".
bij mij is het zo dat de inhoud belangrijker is dan de verpakking.
en of het oud maakt? ik weet het niet. ik denk dat je gedrag daar meer aan bijdraagt, dan de kleur van je haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft niet zo te zijn dat je al helemaal grijs wordt.
Mijn zoon nu 18 jaar kreeg zijn eerste grijze haren,boven zijn oor toe hij 11 jaar was,het bleef beperkt tot een plekje grijze haren ter grote van een 2 euro stuk.
Hij heeft zelf asblond haar.
De jaren daarna heeft hij zo 3 plekjes erbij gekregen ,verdeeld over zijn hoofd,allemaal niet groter dan een 2 euro stuk.
Volgens huisarts mist hij daar gewoon de huidpigment, en kun je niet echt van grijze haren spreken,zoals dat bij ouderdom voorkomt.
Het zou vaker voorkomen bij jongens dan bij meisjes,en er is niks tegen te doen.