Welke (betrouwbare) webshop bezorgd Neutrogena make-up in Nederland?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Het lijkt erop dat de Nederlandse tak van Neutrogena (nog?) geen make-up verkoopt. Het staat ook niet op de Nederlandse sites. Wellicht heeft dat te maken met het verschil in regels tussen de EU en de VS aangaande cosmetica, of gewoonweg de markt. https://www.cosmopolitan.com/style-beauty/beauty/g7597249/banned-cosmetic-ingredients/
In de VS zijn 11 stoffen verboden, in de EU en Canada 1300.
Dus wellicht dat een aantal producten simpel aan te passen was, of in het geheel niet aangepast hoefde te worden en was dat voor make up lastiger.
(speculatie)

Antwoorden (1)

Neutragena.nl beveelt zelf Etos, Kruidvat, Di! aan.
Maar daar kun je geen make-up kopen, alleen verzorgingsproducten.

Via Amazon.de kun je wel make-up in Nederland laten bezorgen.
https://www.amazon.de/s?k=Neutrogena
Zoals mascara, lippenstift etc.
Daarnaast kan het via eBay
https://www.ebay.nl/sch/Make-up/31786/i.html?_from=R40&_nkw=neutrogena
.
Bijsluiter
De producten van Neutrogena worden op dieren getest.
De make-up is daarom in Europa niet verkrijgen. Sinds 2013 geldt in Europa een verbod op het gebruik van proefdieren voor het testen van cosmetica. Dierproeven zijn niet toegestaan voor productontwikkeling en ook niet voor het testen van de veiligheid. Het verbod geldt niet alleen voor eindproducten, maar ook voor losse ingrediënten en het verbod geldt op testen wereldwijd.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Ik zie ook geen mascara en lippenstift of andere make-upproducten van Neutrogena bij Amazon. Enkel huidverzorgings- en huidreinigingsproducten.
De Nederlandse en Duitse site van Neutrogena promoten dan ook geen make-upproducten (eye-liner, lippenstift, mascara, rouge), zoals de Amerikaanse site dat wel doet. "Zoals mascara, lippenstift etc."
Misschien kijk ik dan niet goed, kan je een aantal directe links geven naar mascara en lippenstift van Neutrogena op Amazon.de?
SimonV
4 jaar geleden
Lipstick
https://www.amazon.de/Neutrogena-11240A-Lips-Stick-Free/dp/B0060OM0W6/ref=sr_1_3?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&keywords=Neutrogena+lippenstifte&qid=1573821027&s=beauty&sr=1-3 Mascara
https://www.amazon.de/Neutrogena-Healthy-Lengths-Mascara-Cosmetics/dp/B00ADRGV26/ref=sr_1_5?keywords=Neutrogena&qid=1573820715&s=beauty&sr=1-5 Maar veel zijn het niet.
LeonardN
4 jaar geleden
+Plus
Moet ik denk toch mijn bril weer eens gaan reinigen. Naast dat het inderdaad niet veel producten zijn, zijn dit producten die weer geïmporteerd worden via onderleveranciers met een behoorlijke bezorgprijs en wachttijd.
Dat is dus geen commentaar op het antwoord, maar een uitleg voor de vrager of andere geïnteresseerde.
SimonV
4 jaar geleden
Je commentaar is volledig terecht. Verzendkosten zijn hoog. ;-) Waarschijnlijk mag de make-up dus niet in Nederland (Europa) verkocht worden omdat deze niet proefdiervrij is.