Hoe slecht is het om je make-up 's nachts te laten zitten?

Ik heb er een hekel aan mn make-up eraf te halen voor dat ik ga slapen, maar het "moet" dus ik doe het wel.
Maar nu vroeg ik me af hoe erg het nou eigelijk is als je je make-up wel laat zitten. Ik gebruik alleen oogmake-up (oogschaduw, oogotlood & mascara) en ook voir mn lipen, maar dat vind ik geen probleem met het eraf-halen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (7)

Make-up kan afgeven op je kussen. Mascare, hierdoor kunnen je ontstoken/rode ogen van krijgen. Het is ook gewoon beter voor je huid, als je het eraf haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is belangrijk om je huid vooral voor het slapen gaan te reinigen, en waarom van buiten af word je huid ontzettend vuil! Haal savonds maar een nat watje over je gezicht vaak is hij vuil! De huid kan zo niet goed ademen en de crème doet zijn werk niet optimaal op een niet gereinigde huid. De make-up rond de ogen kan je beter ook verwijderen om ontstekingen te ver komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel slecht maar ik doe het ook niet en iedereen zegt altijd dat ik een mooie huid heb.Dus slecht ik weet het niet misschien is het ook wel een commercieel praatje zodat je deze producten gaat kopen.
Ik haal weleens een washandje over mijn gezicht heen s avonds of maak mijn gezicht nat en daarna een creme erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het zeker dr af halen! Voor ontstekingen ook en als je nooit je mascara eraf haalt, vallen er vanzelf weleens wimpertjes uit het koekt als het ware helemaal aan.. Niet goed dus. Maar soms mag je het best vergeten hoor, is geen ramp. Maar wanneer je het nooit doet is het wel slecht voor de conditie van je huid. Een idee is als je er geen zin in hebt, om gewoon van die makeup doekjes te gebruiken: leg ze naast je bed en haal het in bed eraf (lekker relaxt meteen) maar vooralsnog is dit niet iets om elke dag te doen, vloeibare removers zijn het beste. Haal maar eens een doekje over je gezicht savonds, wanneer je geen make up op hebt.. Dan zit er al vuil op, laatstaan als je je make up er nooit afhaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je helemaal! Ook ik heb er nooit zin in ;)

Het is inderdaad niet goed voor je huid, of in jouw geval; voor je ogen.. Wat ik wel altijd doe is 's ochtends mijn gezicht grondig wassen onder de douche met een gezichtsreiniger.. Zo stel je het als het ware gewoon uit naar de volgende dag ;) Je geeft aan dat je geen foundation gebruikt, dus je huid kan gewoon 'ademen' 's nachts.. Je kan echter wel ontstekingen krijgen in je ogen, maar, om misschien niet geheel correct, maar wel eerlijk te zijn; de een is daar gevoeliger voor dan de ander... Ik heb er nooit last van dus blijf op dezelfde toer verder gaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het make-up die er niet goed is afgehaald.Kan het oog worden beschadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laten zitten van make-up is erg ongezond. Je porien raken verstopt en wimpers kunnen eerder afbreken. Verstopte porien kunnen leiden tot puistjes, en dat lijkt me nu niet bepaald de bedoeling :)