wat is een goede primer (make up) en hoe gebruik ik dat?

ik hoor vaak dat je 'een goede primer' onder bijv. oogschaduw zou moeten gebruiken, maar zie niets in de winkels liggen met het woordje 'primer' erop. en wat is dan een GOEDE primer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Je hebt primers voor je hele gezicht en primers voor oogschaduw (ookwel oogschaduwbasis). Een hele fijne voor het gezicht is van gosh, en voor je ogen van essence. De primers zorgen er voor dat alles goed blijft zitten. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Van mylene heb je een primer potlood die je onder je oogschaduw opbrengt, deze werkt echt super. loopt niet uit en behoud een mooie kleur.
moet je wel even ergens een mylene party meepikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele goede primer voor oogschaduw is Shadow Insurance van Too Faced. Kun je o.a. kopen bij Sephora. De ander die ik je kan aanraden is van Urban Decay, de Eyeshadow Primer potion, ook te koop bij Sephora. Ik gebruik een oogschaduw primer om te voorkomen dat mijn oogschaduw gedurende de dag gaat "smelten" in mijn oogleden. Ik breng dat eerst aan (goed uitsmeren), en daarover heen doe ik dan oogschaduw. Een primer voor je gezicht kan ik aanraden van MAC (te koop in sommige douglas en bijenkorf filialen en bij de mac store). Een primer voor je gezicht kun je na je dagcreme en voor je foundation. Ik gebruik de primer om te voorkomen dat ik gedurende de dag een glans-hoofd krijg. Andere redenen zouden kunnen zijn om je make-up langer te laten zitten.