Hoe kan ik het beste make up verwijderen van mijn ogen?

Meestal verwijder ik make up (eye liner, mascara en eye shadow) van mijn ogen. De volgende dag zie ik een zwart randje onder mijn ogen, terwijl ik goed mijn make up heb verwijderd. Iemand tips om dit te voorkomen in de nabije toekomst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (10)

Olie of lotion op een watje, watje eerst evdn rustig op je oog leggen zodat het kan intrekken. Daarna van binnen naar buiten vegen, vooral niet heen en weer wrijven! Daarna nog even met een wattenstaafje onder je ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst met en wattenschijfje en oogmakeupremover schoonmaken tot het dikste eraf is, daarna met een wattenstaafje met oogmakeupremover tussen de wimpers (ogen dicht) heen en weer, je zult zien dat het staafje ook nog zwart is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik een 2-fase make-up remover van de Hema.
Flesje eerst schudden, dan op een wattenschijfje, en bij je ogen.
Niet hard wrijven, maar draaiende bewegingen maken, bovenlangs richting je neus gaan, en dan onderlangs weer naar buiten.
Als je dit een paar keer doet is je oogschaduw wel weg.

Vaak pak ik daarna een 2de schijfje met remover, en nog een keer hetzelfde.
Daarna ogen open, onderste ooglid beetje naar beneden trekken en heen en weer wrijven met wattenschijfje langs je oogrand om het zwarte lijntje weg te krijgen.

Toegevoegd na 28 seconden:
Daarna doe ik vaak even met een nat washandje langs mijn ogen, om de restjes olie weg te vegen.
12 jaar geleden
bij de kruidvat hebben ze de beste make-up remover het is oog&lip remover en dan moet je ff schudden die 2 laagjes en dan is ie heel goed hij heeft nu een nieuwe verpakking maar dit is de oude verpakking (zie foto) & hij is maar 2 euro
of een andere tip wrijf met het watje alle make-up naar beneden van het oog van boven naar beneden en dan zie je al het make-up en als je het niet goed weg krijgt doe het dan met een wattenstaafje doe ik ook altijd ik hoop dat het geholpen heeft haha,
xx fijne avond nog

p.s kijk anders ff op de site hier onder is wel de oude verpakking maar het blijft gewoon even goed

Toegevoegd na 12 minuten:
oo ik heb toch wel een foto gevonden van de nieuwe verpakking als je het niet kunt vinden in de kruidvat
er staat alleen oog remover op maar op de achterkant zie je ook staan dat het voor de lippen is :p

Toegevoegd na 12 minuten:
oo ik heb toch wel een foto gevonden van de nieuwe verpakking als je het niet kunt vinden in de kruidvat
er staat alleen oog remover op maar op de achterkant zie je ook staan dat het voor de lippen is :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze van de kruitvat gebruik ik ook, en mijn kinderen ook.
IK blijf deze het beste vinden, ik heb nooit de volgende dag makeup restjes. Ik heb van de duurste tot de goedkoopste uitgeprobeerd, en deze blijft het beste.
Van de week werd ik helemaal gek omdat ik het nergens kon vinden, maar toen zag ik ineens dat de verpakking vernieuwd was.
En het valt mij ook op dat deze altijd uitverkocht is, als ik weer
nodig heb en ze hebben er genoeg liggen neem ik er altijd een stuk of 4 mee zodat ik niet steeds mis grijp.
En het kost maar 2 euro. Je moet een beetje op je watten schijfje doen en dan heel ff er op je ogen leggen om in te laten trekken en dan er af vegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze van de kruitvat gebruik ik ook, en mijn kinderen ook.
IK blijf deze het beste vinden, ik heb nooit de volgende dag makeup restjes. Ik heb van de duurste tot de goedkoopste uitgeprobeerd, en deze blijft het beste.
Van de week werd ik helemaal gek omdat ik het nergens kon vinden, maar toen zag ik ineens dat de verpakking vernieuwd was.
En het valt mij ook op dat deze altijd uitverkocht is, als ik weer
nodig heb en ze hebben er genoeg liggen neem ik er altijd een stuk of 4 mee zodat ik niet steeds mis grijp.
En het kost maar 2 euro. Je moet een beetje op je watten schijfje doen en dan heel ff er op je ogen leggen om in te laten trekken en dan er af vegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps sorry ik zie dat het 2 keer geplaatst is, maar ik kreeg storing er stond kan niet verzonden worden er is een fout opgetreden sorry voor het ongemak. Sorry moderator
Ouderwets, maar nog steeds heel doeltreffend (en goedkoop en simpel): een beetje nivea op een wattenbolletje of -schijfje doen, en daarmee van de binnenste ooghoeken naar buiten je ogen mee schoonvegen. Alle make-up is dan weg, en tegelijk verzorg je de huid er ook mee ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het kruidvat verkopen ze oogmakeup reinigingspads. Dit zijn pads met olie en zitten in een potje.
Hiermee je ogen reinigen en daarna met een wattenschijfje met tonic de laatste restjes verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst wat creme op je wimpers doen en dan met de remover de makeup verwijderen, dat doe ik altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahh dat doe ik ook maar een goede oogreiniger vind ik best moeilijk een goede de vinden ik gebruik die van derlon is vrij agresief vind ik zelf dus etos zou ik doen of uhh nivea zo'n soort merken succes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dat altijd gewoon met lotiondoekjes van zwitsal of huggies. gaat prima en irriteert niet. Nog lekker voor je huid ook, en het ruikt lekker.

Wattenschijfjes van Demakup (supermarkt) en hema of Nivea remover kost ook niet al te veel. Dat deed ik vroeger eigenlijk. Beiden halen ook de waterproofmascara goed van je wimpers af, en onder je ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, er zijn natuurlijk heel veel producten voor je make-up er af te halen, dus gewoon tonic en/of melk. Maar bij het kruidvat zijn ook speciale eye-pads te krijgen. Die zijn dus alleen voor je oog make up eraf te halen. Dit moet je natuurlijk wel grondig doen ander s werkt het nog steeds niet.