Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke zonnebrandcreme voor je gezicht prikt niet in de ogen bij het zweten?

Ik wil graag een goede zonnebrand voor het hardlopen in de zomer. Maar ik heb nu het probleem dat als ik mijn gezicht insmeer dat het uiteindelijk in mijn ogen loopt als ik ga zweten en dat prikt.

Is er een zonnebrand die dit niet heeft of is er een andere oplossing?

7 maanden geleden
in: Huid
KleinDuimpje
7 maanden geleden
Ik gebruik zonnebrandcrème speciaal voor mijn gezicht. Dus niet voor het lichaam. Zelf gebruik ik Nivea sun Luminous630 zonnebrand face. Is totaal niet vettig, trekt goed in en heeft factor 50.
KleinDuimpje
7 maanden geleden
Koop ik trouwens altijd bij bol of Amazon.
Meestal tussen de 12 en 13 euro.
Bij de drogist is het veel duurder.
Inekez1
7 maanden geleden
Is een zweetband of een petje een optie? Dan hoef je je voorhoofd niet in te smeren. En loopt er ook geen zweet in je ogen (zonder zonnebrand is zweet in je ogen ook niet fijn). Of hardlopen in het park in de schaduw? Dat laatste lijkt me sowieso beter dan je fysiek inspannen in de brandende zon.
Cryofiel
7 maanden geleden
Ik dacht ook aan zonnebrand voor het hele gezicht behalve het voorhoofd, en een petje om het voorhoofd tegen directe zonnestraling te beschermen. Een andere optie is te kijken hoe lang je hardloopt, wanneer je dat doet, en hoeveel tijd je dan daarwerkelijk in de zon doorbrengt. Stel dat je bijvoorbeeld twee keer per week een uur hardloopt. Misschien kun je dat zo plannen dat de zonnekracht dan niet heel hoog is. Als je dan de helft van de tijd in de schaduw loopt, loop je nog maar een half uur per keer in de zon. Als dat dan ook nog eens gelijkelijk verdeeld is over de heenweg en de terugweg, schijnt de zon twee keer per week nog maar een kwartier per keer op je gezicht, met geringe zonkracht. Je zou kunnen overwegen om dan geen zonnecreme op je voorhoofd te smeren, en ook geen petje te dragen.
Ritsuka
7 maanden geleden
Pet heb ik wel eens op, maar vind ik best warm met hardlopen.
Ik kan helaas niet altijd kiezen om in de schaduw te lopen, sommige races zijn in de zon. Ik zal eens kijken voor een andere pet die luchtiger is.
Abcde
7 maanden geleden
Een zonneklep is ook een optie.
fremar
7 maanden geleden
https://www.islandtribe.nl/zonnebrand-zonder-prikkende-ogen/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing