Hoelang is eau de toilette houdbaar?

Bewaard in de cadeauverpakking in een kast. Met uitzondering van de hete dagen is het daar relatief koel.

4 maanden geleden
in: Huid
Pieterke
4 maanden geleden
Dat kun je ruiken en aan de kleur zien die bruinig wordt

Antwoorden (1)

Een geopende fles parfum kan drie jaar lang goed blijven als je deze op de juiste manier bewaart. Daarentegen kun je een ongeopende eau de parfum tot wel vijf jaar en een ongeopende eau de toilette zelfs tot wel zes jaar lang gebruiken.
ook parfum kan over datum raken. Waar bij levensmiddelen gevaarlijke bacteriën kunnen ontwikkelen of het product kan gaan schimmelen, is hier bij parfum bijvoorbeeld geen sprake van. Als een parfum al te lang is bewaard, herken je dit aan de dikvloeibare consistentie, de donkere kleur en een zurige geur. Ruikt het parfum muf en anders dan in het begin? Dan moet je het niet langer gebruiken.
4 maanden geleden
spw65
4 maanden geleden
Super! Heel hartelijk dank voor de uitgebreide reactie. Alles duidelijk. Alles wordt in het donker bewaard. Op de temperatuur heb ik helaas geen invloed. Morgen eens checken wanneer ik wat gekregen heb. Nogmaals dank!