Wat is beter: gaatjes in je oren laten schieten of gaatjes te laten piercen?

Ik wil graag weer oorbellen in maar m'n gaatjes in m'n oren zitten dicht. Een vriendin zei tegen mij dat piercen beter was dan gaatjes te laten schieten.
Maar ze wist niet waarom.
Wie weet het antwoord?

11 maanden geleden
in: Huid
1.4K
HeerVoldemort
11 maanden geleden
Weet je zeker dat gaatjes dicht zitten? Die van mij zijn ook nog steeds open, ook al had ik er 20 jaar niets in... Ik heb vorig jaar bij een piercing shop gevraagd of ze mij konden helpen omdat mijn gaatjes steeds bleven ontsteken en ook ik had gehoord dat piercen beter was. Ze hebben mijn bestaande gaatjes opgerekt met een stretcher en toen titanium ringetjes en staafjes geplaatst. Geen last meer gehad van ontsteken. Als ik opnieuw kon kiezen, zou ik nooit meer schieten maar meteen laten piercen.
HeerVoldemort
11 maanden geleden
Titanium was dus de oplossing voor mijn vraag van 10 jaar terug...
https://www.startpagina.nl/v/winkelen/mode/vraag/355752/ultieme-tip-zorgt-gaatjes-oren/

Antwoorden (2)

Waarom is piercen beter dan schieten?
Waarom piercen en niet schieten? – Eline Rosina
Schieten wordt vaak beschouwd als minder hygiënisch omdat de piercing gun niet wordt vervangen of schoongemaakt voor elke nieuwe piercing. Hierdoor kan er een risico zijn op infecties of andere complicaties. Bovendien is er een groter risico op weefselschade en bloeding, en daardoor kan het herstel langer duren.

https://www.google.com/search?q=piercen&rlz=1C1GCEA_enNL935NL935&oq=piercen&aqs=chrome..69i57j0i512l6j69i60.7190j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
11 maanden geleden
Een piercingnaald is scherper, is hol van binnen en geeft daardoor minder schade aan het weefsel dan schieten met een relatief botte oorbel! Bekijk filmpjes op youtube waar ze het vergelijken! typ " piercing gun vs needle" in de youtube zoekbalk
8 maanden geleden