Weet iemand wat dit is op mijn hand?

Het jeukt,

Picture for question
een jaar geleden
in: Huid
2.4K
Ritsuka
een jaar geleden
Ga hiermee naar de huisarts. Ik had laatst iets vergelijkbaars, kreeg er een zalf voor.
liveisgreat
een jaar geleden
ik heb dat geregeld ...bij stress. heftig jeukend. je kan er cortisonezalf op doen, dan zal de jeuk alleszins minderen. maar ik hard het uit omdat symptomen onderdrukken m.i. niet gezond is plus is die zalf niet onschuldig. Ik heb hier in het verleden al eens een vraag over gesteld hier (over die blaasjes) maar vind ze niet meteen terug.
Amadea
een jaar geleden
Kan het door je horlogebandje komen?
Cryofiel
een jaar geleden
Had ik ook, jaren geleden. Vooral in het vroege voorjaar.

Jeukt behoorlijk. En die blaasjes, die krab je dan open, en dan komt er vocht uit.

De huisarts constateerde uiteindelijk dat het een combinatie was van eczeem en schimmel. De eczeem maakte de huid kapot, waardoor de schimmel een kans kreeg. De schimmel produceerde een stofje dat eczeem opwekte.

Ik kreeg een zalf, en het probleem verdween. Voorgoed.
Cryofiel
een jaar geleden
De huisarts vertelde me dat dezelfde verschijnselen ook kunnen worden veroorzaakt door alleen een schimmel. Of door alleen bepaalde vormen van eczeem. Of door sommige overgevoeligheden. Of door bepaalde bacteriën.

Ga dus niet zelf dokteren, maar laat door een (huis)arts bepalen wat bij jou de oorzaak is, en welke behandeling helpt.

Dat kan door een test. Of, zoals in mijn geval, proefondervindelijk. Hoe dan ook, raadpleeg je arts.

Antwoorden (1)

ik denk dat het een vorm van eczeem is. Zou even naar de huisarts gaan. Maar lijkt me niet ernstig
een jaar geleden