Wat te doen tegen puistjes na scheren?

Ik ben een jongen van 19 jaar oud met heel veel dikke zwarte buikharen. Ik vind het extreem lelijk bij me staan en dus scheer ik het. Nu heb ik last van puistjes die veranderen in donker(rode) littekens op mijn onderbuik. Het maakt het scheren alleen maar lastiger en ze gaan niet vanzelf weg. Ik scheer altijd goed en gebruik de juiste middelen dus hieraan ligt het niet. Heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kom of wat de beste manieren zijn om mijn buikhaar te verwijderen/verminderen? Ps ik heb deze littekens ook een beetje op mijn gezicht.

een jaar geleden
in: Huid
1.3K
Pieterke
een jaar geleden
Misschien heb je wat aan deze informatie: https://www.b4men.nl/doen-puistjes-scheren/
Locarizoo
een jaar geleden
Kan helpen met het voorkomen ja. Iemand nog tips voor wat ik tegen de littekentjes kan doen?

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat er nog vuil op de plekken zit waar je scheert. Wanneer je dit dan doet, maak je kleine scheurtjes in de huid waar dit vuil in kan gaan zitten. De puistjes zijn dan simpelweg een afweerreactie van je lichaam om "schadelijke" stoffen op te ruimen. (Pusvorming --> puistjes). Ik zou aanraden om je dan te scheren nadat je hebt gedoucht.
een jaar geleden