Tandpasta op wondje gesmeerd na uitknijpen puistje, wondje is nu groen verkleurd,hoe haal je het weg?

Ik had een kleine puistje uitgeknepen en dacht om er tandpasta op de open wond te smeren zodat het snel zou uitdrogen. Ik heb gewone tandpasta gebruikt. Na 8 uurtjes toen ik het tandpasta met water weghaalde, bleek er een groene plek achtergebleven. Na poetsen en scrubben niet weggekregen. Waarom is het groen verkleurd en hoe krijg ik dit weg?

een jaar geleden
in: Huid
1.6K
AnnBoo8146
een jaar geleden
Mogelijk is het een reactie van je huid op de tandpasta. In tandpasta zitten namelijk verschillende stoffen. Sommige daarvan zorgen ervoor dat het puistje snel uitdroogt, maar andere kunnen je huid ernstig irriteren of zelfs kleine brandwonden veroorzaken.
Ritsuka
een jaar geleden
Zoiets moet je niet op een open wond smeren.
Alina711359
een jaar geleden
Ik had inderdaad een brandend gevoel op die plek toen ik tandpasta erop had gesmeerd. Het plekje is nu een dag later nog steeds beetje groen. Is het een brandwond geworden? Hoe kan ik dit het beste verhelpen?
AnnBoo8146
een jaar geleden
@Alina711359, zie het antwoord van Amadea. Vaseline lijkt ook mij een goede oplossing. Vaseline helpt bij diverse soorten van huidirritatie en is ook een middeltje wat bij 1e graads brandwonden wordt gebruikt. Dus als het bij jou om een geïrriteerde huid, of in het ergste geval een kleine (1e graads) brandwond, dan kan Vaseline verlichting geven.
Alina711359
een jaar geleden
Allemaal dank voor jullie reacties!

Antwoorden (1)

De tandpasta heeft niet alleen het puistje maar heel jouw huid op die plek helemaal uitgedroogd. Smeer er voor het slapen gaan een dun laagje vaseline op, dan kan de huid weer soepel worden. Als je de volgende dag je gezicht met water afspoelt zal het weer geheel schoon zijn.
een jaar geleden