Je hoeft niet voor elke vraag een nieuw account aan te maken, Ghgh… ;-)

Giet witte azijn op je handen. De chemische eigenschappen van witte azijn breken de verbindingen in diesel af, zodat de resten kunnen vervliegen. Giet genoeg azijn op je handen om je handpalmen en vingers ermee te kunnen bedekken.
Wrijf de witte azijn 30 tot 45 seconden in je huid. Wrijf je handpalmen snel tegen elkaar. Verstrengel je vingers en masseer de witte azijn erin. Blijf ten minste 30 tot 45 seconden masseren. Je kunt je handen echter langer blijven masseren, als je dat wilt.
Was je handen onder de kraan. Wanneer je je handen goed tegen elkaar gewreven hebt kun je de azijn van je huid spoelen. Houd je handen onder de stromende kraan en was ze met water en zeep. Was ze totdat je de witte azijn niet langer kunt ruiken. Droog je handen dan af met een handdoek.

Alternatieven

Vanille-extract gebruiken
Meng vanille-extract en water. Doe enkele druppels vanille-extract in ongeveer 120 ml water. Je kunt enkele druppels meer toevoegen als je het vanille-extract niet in het water kunt ruiken

Schrobben met citroensap
Meng citroensap met water. Giet gelijke hoeveelheden citroensap en water in een beker. Meng de ingrediënten met elkaar met een lepel of ander hulpmiddel waarmee je kunt roeren.

Wassen met afwasmiddel en zout
Doe 1 of 2 theelepels zout in een beker. Doe 1 tot 2 theelepels (5 tot 10 gram) gewoon tafelzout in een beker. Het zout helpt om je huid te exfoliëren en de geur verder te verwijderen. Zet de beker naast de gootsteen zodat je er gemakkelijk bij kunt wanneer je je handen met afwasmiddel bedekt hebt.
.
Nog een tip van ene Lex: als ik met diesel bezig ben geweest was ik mijn handen met spiritus en weg diesel geur even later weg spiritusgeur. Heb een kooktoestel op spiritus en heb altijd een knijpfles paraat staan, mors ik wat diesel op mijn pakket vloer even spiritus er overheen en meteen een oude lap en weg diesel.
2 jaar geleden
Wassen met tandpasta?