Helpen collageenpillen echt tegen huidveroudering?

Ik kocht soms van die collageenpillen omdat ik altijd zoiets had van: baat het niet, dan schaadt het niet. Maar die pillen kosten best wat geld en ik krijg steeds meer het vermoeden dat dit gewoon een marketingtrucje is. Als het dus niet tegen rimpels werkt stop ik er liever mee.

2 jaar geleden
in: Huid
1.4K

Antwoorden (1)

Recente onderzoeken tonen aan dat collageen slikken voornamelijk erg goed is voor je gewrichten. Als jij last hebt van artritis kan het zinvol zijn om dagelijks 40 milligram collageen te slikken.

Maar het is niet wetenschappelijk bewezen dat extra collageen slikken voordelen voor je huid heeft. Volgens dermatoloog Adam Friedly wordt het collageen verteerd door je maag-darmkanaal, omdat dit niet is gebouwd om enorme pH-veranderingen in de darm te overleven. Volgens hem is het dus inderdaad alleen een slimme marketingtruc.