Wat te doen tegen droge schilfers in de wenkbrauwen en op de neus?

Ik heb sinds ik jong ben vaak last ban droge wenkbrauwen. Het zijn schilfertjes en soms lijkt het op een korstje. Tussen de wenkbrauwen en op mijn neus is het ook altijd droog. Vaak rond de koude maanden. Ik smeer altijd dagcreme op en scrub met een lichte scrub onder de douche. Niks lijkt te helpen. Wat kan ik doen?

3 jaar geleden
in: Huid
2.7K

Antwoorden (1)

Allereerst stoppen met dagcrème en niet meer scrubben.
Als je na een week of wat nog een droge huid hebt neem een simpele crême bv Nivea (rond blauw blikje) en smeer 's morgens na douchen en 's avond voor het slapen gaan in.
Houdt dit een tijdje vol en heb je daarna nog last maak dan een afspraak bij de huisarts.

Antwoord
Huid tot rust laten komen, niet meer dag- of nachtcrême gebruiken of scrubben
Daarna met simpele crême bv Nivea smeren.
Nog steeds een probleem dan naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Waarom zou Nivea beter zijn dan een dagcreme?
Ik zou niet graag die vette nivea op m'n neus smeren, een hydraterende dagcreme lijkt me een stuk fijner.