Welk scheerapparaat ik kopen?

Ik ben een 16 jarig meisje en moet mij dus ook scheren. Ik scheer mijn benen en oksels met een scheermesje. Ik heb het probleem dat wanneer ik mij vaginaal scheer met een scheermesje ik er uitslag van krijg dus vroeg ik mij af welk scheerapparaat goed is voor een meisje van 16 jaar.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
2.4K
SimonV
3 jaar geleden
“Moet mij dus ook scheren.” Dat hoeft gelukkig niet, en het is niet zonder gevaar. Schaamhaar vormt namelijk een natuurlijke bescherming tegen bacteriën. Een complete ontharing of regelmatig scheren kan irritatie geven en verhoogt de kans op ontstoken haarworteltjes en een ontstoken huid met rode bultjes. Volgens een recente Franse studie zou het ook de kans op infecties zoals waterwratjes en mogelijk ook andere seksueel overdraagbare aandoeningen vergroten.
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=14405
Pieterke
3 jaar geleden
Je zou een ladyshave kunnen kopen, die is zoals de naam al zegt, speciaal voor vrouwen en meisjes. Maar je hoeft je helemaal niet te scheren, dat doe je omdat je het mooier vindt en niet omdat het nut heeft. Rondom de vagina is het zeker niet aan te bevelen, zoals SimonV ook al zegt. Het schaamhaar zit daar niet voor niets.
Amadea
3 jaar geleden
Leeftijd heeft niets te maken met verplichting om lichaamshaar te verwijderen. Ieder persoon is daar geheel vrij in.
MasterSword
3 jaar geleden
Hoe gladder je scheert, hoe meer kans dat je uitslag krijgt. Ik doe mij gezicht ook al lang niet meer glad scheren,
ik ga alleen met tondeuse er over heen en de stoppels over. Als het glad is, komen de bacterie er makkelijk in.
( dus stoppels of beetje haar over laten. ) Baby huidje gaat niet meer, we zijn volwassen en die hebben haar.

Antwoorden (2)

In de reactie heb ik al aangeven dat je niet verplicht bent je te scheren. Schaamhaar vormt namelijk een natuurlijke bescherming tegen bacteriën. Dit lijkt me een belangrijker argument dan het argument dat anderen het momenteel mooi vinden.
Mocht je je toch willen scheren, dan zijn deze apparaten redelijk veilig voor de huid:
Braun Silk Epil LS5560 Ladyshaver voor de gevoelige huid
Remington Ladyshave WDF4840
Philips SatinShave Prestige BRL180/00
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank u wel.
Voor je benen is een epileerapparaat beter, je neemt dan de haarzakjes mee en je vermindert het aantal haren op je benen. Met scheren krijg je juist dikkere stuggere haren. Epileren is wel een beetje pijnlijk, dus even doorzetten: wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Philips is een goed merk voor epileerapparaten.
Schaamstreek NIET epileren. Als je heel veel haren hebt, kun je het kortknippen, wel heel voorzichtig doen. Veel vrouwen vinden ook dat een mannenscheerapparaat beter werkt voor de schaamstreek. Een duurder merk scheerapparaat is meestal beter en fijner dan een goedkoop merk.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
taillie
3 jaar geleden
"wie mooi wilt zijn moet pijn lijden ??? denk dat het wijzer is om een 16jarige vooral te zeggen dat iedereen mooi is op zijn manier, de wereld is al verziekt genoeg, dat iedereen perfect moet zijn om mee te draaien in de maatschappij
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ plus voor extra advies.