Wat kan ik er aan doen dat ik geel word na het zwemmen?

Wij zijn op vakantie en hebben een zwembad bij de Airbnb, maar ik wordt geel tijdens het zwemmen. Mijn familie heeft dit niet. We zijn erachter gekomen dat veel 'witte' dingen geel worden, zoals een bikini topje of een streep op een broekje, maar het lijkt me stug dat ik geel wordt door mijn witte huid. Als ik douche gaat het na hard schrobben wel weg, maar het is gewoon heel vervelend dat ik elke keer als ik zwem geel uit het zwembad kom. Ik heb al overal gezocht op internet maar kan er nergens iets over vinden, dus als jullie er iets over weten, help me aub!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
10.6K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ik zou maar uitkijken wat het is weet ik niet, maar dit ziet er niet gezond uit. straks loop je nog iets vervelends op ofzo, weet jij veel. het zou van alles kunnen zijn. als je na hard schrobben pas het weg kan krijgen lijkt me het niet iets wat heel onschuldig is. ik zou niet meer van dat zwembad gebruik maken. wie weet wat er in zit. straks kun je nog naar de dokter omdat je in dat bad gezwommen hebt als er iets mis is met het water.
Pieterke
3 jaar geleden
In elk geval niet meer in dat zwembad gaan zwemmen en het na je vakantie ook melden aan de aanbieders van de Airbnb.
Ritsuka
3 jaar geleden
Er is iets mis met dat zwembad denk ik

Antwoorden (1)

Het zwembad is vermoedelijk vervuild met mosterdalgen. Een gele algensoort dat vaak voorkomt in slecht onderhouden zwembaden. Deze zijn bijzonder chloorbestendig en kunnen alleen worden bestreden door speciale algenmiddelen voor het zwembad en een goed werkende filtersysteem met de juiste ph-waarden op basis van de hardheid van het water en de alkaliteit. Het schoonmaken en schoonhouden van de wanden en de vloer is in dit specifieke geval essentieel. Maar ook de omgeving rond het bad. De eigenaar van het zwembad is verantwoordelijk voor het onderhoud die daarbij nadrukkelijk professionele hulp nodig zal hebben.

Uiteraard is in het algemeen een lang verblijf in water niet raadzaam. Maar zwemmen in dit water brengt extra risico's met zich mee voor de gezondheid aangezien er duidelijk een hygiëneprobleem aanwezig is door een gebrek aan goed onderhoud.

Op een lichte kleur huid zijn de algen beter zichtbaar. Op zwemkleding blijft de alg doorgroeien. Daarom is het belangrijk na het zwemmen goed af te spoelen onder de douche en de kleding goed te wassen met een biologisch wasmiddel.