Hoe kom je sneller van een wondje van op je gezicht van af?

Ik heb een wondje op mijn gezicht en vind dit echt lelijk.
Is er een manier om dat wondje er sneller van af te krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
7K
Pieterke
3 jaar geleden
Je moet er in elk geval niet aan krabben en het wondje goed schoonhouden. Meestal geneest zo'n wondje na een paar dagen vanzelf.

Antwoorden (2)

Gebruik wondhelende zalf van Hansaplast en het is binnen no time weer weg. Te verkrijgen bij drogisterijen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zie dat het 8 mei was dat je dit plaatste maar misschien heb je de wond nog steets maar het ligt aan de grotte van de wond en hoe het gebeurt is want een hooft wond kan al gauw diep gaan of dat je huid uit elkaar trekt en je het dan moet laten lijmen maar uit ervaring (ben geen dokter ofzo) maar heb het zelf ook wel een paar keer gehad op mn hoofd als het gelijmt moest worden moet je dr voor 2 dagen een plijster ophouden zodat de lijm goed kan drogen en daarna goed schoonhouden maar bij mij gaat het iets anders als het om genezen gaat want moest hem schoon houden maar moest op oefening en dat was in het bos en kun je niet oefenen en ik ben daar niet zo van om het de heletijd schoon te make want ik denk altijd het geneest van zelf en het wondje was met een 1.5 week weg zonder het echt extra te verzorgen maar dat verschild per persoon want had m enkel band ingescgeurt fysio zegt het duurt 3 weken om te genezen dat je het niet meer voelt moest een week na de eerste keer fyso weer voor controle en het was compleet weg dus het gaat bij mij wat sneller maar over het algemeen gwn niet aanzitten word het een litekken de meeste willen dat niet dus ik zeg het maar want als je er afblijft geneest het nii sneller maar krijg je vaak geen liteteken maar je moet er mee dealen het gaat vanzelf weg of als je een meisje bent gebruik wat make up. Maar anders is het niet het is heel simpel gewoon geduld