oren vanmiddag laten schieten hoe moet ik dat verzorgen?

Ik heb vandaag mijn gaatjes rond half 6 laten schieten, het ging super snel en pijnloos en na 5 min stond ik weer buiten, alleen ging de uitleg van de man zo snel dat ik uiteindelijk thuis was en niet zo goed meer wist wat die zei.. en helaas was die toen al dicht en gaat maandag pas open.
Ik heb in ieder geval een flesje augusta "ohrloch kosmetikum" gekregen. Ik mocht volgens mij de eerste twee weken niet draaien en de zweerknopjes 6 weken inhouden. moet ik vanavond al desinfecteren met het flesje augusta? op de verpakking staat niet gebruiken op open wond..
graag wat informatie over nazorg!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
5.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Toen ik mijn gaatjes liet schieten mochten ze de eerste tijd niet uit. Hoelang weet ik niet meer. Ik moest ze ontsmetten en moest er regelmatig aan draaien. Je moet wel opletten dat je je haar niet meedraait.

Het beste antwoord

Waar mag ik vragen? Schieten is echt een no-go. Gelukkig gaat het hier niet om een kraakbeen piercing, dus zal je er niet wat van merken, behalve dat je oor wat flinker opzwelt. Dat spul dat ie jou mee heeft meegegeven. Ik had er nog nooit van gehoord maar had het ff gegoogelt, er zit alcohol in. Dat maakt zowel de goede als slechte bacteriën dood. Wat mijn piercer aanraadde was 2x daags met parfumvrijezeep schoonmaken, met warmlauw water en goed afspoelen. Beetje droogdeppen met keukenpapier en met een wattenstaafje, die in een zeezoutoplossing is gedoopt, de wond licht aandeppen. Na tien minuten weer afspoelen. Zo weet je zeker dat het goed geneest. (Mijn piercer is gecertificeerd)
Inderdaad NIET DRAAIEN, zo draai je het korstje van de wond alleen maar opnieuw open en zorg je ervoor dat het genezingsproces steeds weer opnieuw moet en daarbij ook geirriteerd raakt.
Snuffel anders even rond op deze site, is ook van een gecertificeerde piercer die alles ook heel mooi uitlegd: https://soesha.nl
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hey OwO!
Bedankt voor je antwoord, ik heb het gewoon bij een juwelier gedaan, er waren goeie reacties en ik dacht ik ga er maar gewoon voor, tevens vindt ik piercen ook intimiderend overkomen...
Ik ga zeker je site bekijken bedankt!
Voor de rest heb ik helaas geen parfum vrije zeep of een zeezoutoplossing, zou het erg zijn om het een nachtje niet te ontsmetten en morgen alles even te kopen?
Ik maak me enigzins wel zorgen aangezien de juwelier mijn oren niet van te voren heeft gedesinfecteerd en heen handschoenen aanhad, maar ik ervaar voor de rest geen pijn en het is gewoon mijn natuurlijke huidskleur. Ik weet natuurlijk niet hoe dit de komende dagen zal zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi hoi,
Was ik al bang voor. Meeste juweliers schieten dat ding er zo in en geven je een fles alcohol mee. In jouw geval zat er nog meer pruttel in. Het inderdaad best wel ernstig dat hij jouw oren ook nog niet eens desinfecteert. Maar nogmaals, het zijn oorlellen, die zijn wat minder gevoelig dan kraakbeenpiercings.
Ik snap dat zo'n naald intimiderender is, alleen het verschil is dat het minder een aanslag is op je oren dan zo'n pistool. En met een naald is het ook stukken hygiënischer. Ik zou het nu een beetje aan druppelen met dat spul dat hij je meegaf en morgen de parfumvrijezeep in huishalen. Zeezout kun je in de supermarkt vinden. Let er wel op dat er geen jodium bij in zit!
Zeezout: https://www.ah.nl/producten/product/wi202059/jozo-fijn-zeezout
Succes & maak je niet teveel zorgen. Een oorlelpiercing is met 2 weken genezen. Houdt voor de zekerheid een maand aan voordat je wisselt. Niet oververzorgen. Veel plezier met je piercing!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ahhh super bedankt! Erg geruststellend!
Mocht ik ooit een extra gaatje willen laat ik dit zeker piercen, nu ik inderdaad wat meer onderzoek heb gedaan lees ik inderdaad veel meer positieve verhalen over piercen vergeleken met schieten!
Nog een hele fijne avond gewenst :)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is mooi om te horen! Zijn ze wel een beetje symmetrisch geschoten? Mijn moeder heeft mijn 1e gaatjes laten schieten bij mij toen ik 5 was. Beide oren totaal niet gelijk aan elkaar, en dat kan vervelend zijn als je een 2e gaatje wil. Ik heb er nu vooral last van omdat ik ze ben gaan stretchen...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Sorry! Na je bericht ben ik vrij snel en geruststellend in slaap gevallen haha,
Ze lijken wel symmetrisch alleen heb ik er nooit een heel goed oog voor gehad..
Ik kreeg mijn eerste gaatjes toen ik een jaartje was? Ik kan het me verder niet herinneren hoe het dus was!
Eigenlijk een "nieuwe" ervaring dus!
En het stretchen van je oren lijkt me ook pijnlijk zeg!
Ik heb last van hypogondrie (ziekteangststoornis), en ik zweet me nu constant al kapot of ik alles wel goed doe omdat ik geen ontsteking wil, durf zelfs niet op oren te slapen nu haha,
Maar heb je er veel last van of gaat het best pijnloos?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oren stretchen valt mee, maar ik heb een hele lage pijngrens en ben niet heel gauw gestrest. Ik heb zelf ook een industrial gehad 1,5 jaar en die heb ik eruit gehaald omdat ik het met slapen zat was en heb nu een neuspiercing maar dat is met verkoudheid ook lastig. Fijn dat ik je gerust heb gesteld!

Andere antwoorden (1)

Bij de piercingshop geven ze het advies om het met unicura zeep schoon te maken. De handzeep variant, dus een harde zeep. De zee natmaken en met het schuim dat vrijkomt goed langs de voorkant en de achterkant van de oorbel wrijven. Daarna afspoelen met lauw water.

Ik zou zeker wel draaien, hoor! Gewoon niet te vaak.